Port Douglas

Zo het kamperen is begonnen. We hebben de eerste nacht in de tent geslapen...lekker warm!

We zijn nu al van onze route afgeweken, maar ja...daar is het een planning voor. Gisteren hebben we rond 9 uur de auto opgehaald. We hebben het weer voor elkaar...ik rijd in een super grote bak..toen we 'm ophaalde was die wit.
Op ons gemak hebben we daarna boodschappen gedaan in Coles...een grote supermarkt. Stoeltjes en een kussen gescored. We konden op pad. Net voor Port Douglas hebben we een Big4 camping gevonden. Daar staan we 2 nachten. Een mooie camping met draadloos internet! Gisteren hebben we Port Douglas verkent, een leuk plaatsje maar weinig te beleven...nog wel even een trouwreportage verstoord. We staan waarschijnlijk mooi op de foto's! Aan de kust staan turen naar Walvissen, samen met andere, maar niets gezien. Wij gaven het dan ook snel op.

Vandaag zijn we naar Cape Tribulation gereden...daar waar de verharde weg stopt. Hele mooie plaatsjes geschoten! Onderweg zijn we 2 Cassowarries tegen gekomen. Ze liepen natuurlijk op de weg, dus iedereen moest vol in de remmen...maar zo hard rijden we niet. Dus dat viel allemaal ook weer mee. Dit zijn erorme vogels, die we liever niet buiten de auto bekomen. Verder hebben we een reuze spin gezien, maar we zijn wel in de auto blijven zitten...mijkrijg je er dan echt niet uit. Verder een Wallaby, echt schattig. Ze zat tussen de bomen.

Tot zover vanuit het warme regenwoud!!!

Gert

Heel leuk zo'n "real" live verslag. He Marie rustig aan met die caches. As en ik zijn in Breda geweest en hebben er 16 weten te loggen.
Succes verder daar

Bianca

Nooooit van gehoord, die vogels, Joost uiteraard weer wel! Echte naam blijkt casuaris... Gelijk plaatje opgezocht in zijn dierenenceclopedie met uitleg natuurlijk wat hij ervan wist... Ik snap dat jullie in de auto zijn blijven zitten, ze schijnen nogal te kunnen pikken haha. Joost was wel onder de indruk dat jullie ze in het echt hebben gezien!

Ruth

Tjonge... gaaf allemaal zeg ! Fijn dat we het via een verhaaltje een beetje mee kunnen beleven ;)

Maar... komen er ook foto's ?

Heel veel plezier nog ! Geniet ervan !

carmen de buuf

wat leuk de reis kan nu echt beginnen
het lijken wel de avonturen van pietje bel wel!
ben zeer benieuwd naar de foto s!
groettekus van ons

irma

he Esther al vaak je ruiterwissers aan gedaan?(snappie)
Zijn jullie de regenwouden al in geweest met de watervallen.

Ina

hoi reisdames,
Wat een belevenis. Wat een byzondere dieren, Ik ben niet bang voor spinnen en vogels, maar als je dit leest,
zou ij ook wat voorzichtiger zijn.
Nou dames, slaap zacht in je tent, ik ga naar bed.
Wie weet wat er s, nachts rond sluipt.

AR

Hé MJ. De matroesjka toch nog niet in een cache gestopt?? (ik ook nog niet hoor)
Of te veel spinnen in de buurt? :)

Mariejose

He AR..nee klopt op verzoek van de maker..was een te klein potje..en verder zijn we nog even niet aan cachen toe gekomen.
Leeft Pietje nog?

Mariejose

Hoi Joost! Wat goed van jou zeg! Wil je voor je moeder de flying fox opzoeken..het is een soort vleermuis..erg gezellig hier als ze s'avonds met zijn allen op zoek gaan naar fruit..want dat eten ze volgens mij! Groeten aan iedereen thuis.

Ingrid

Ik heb een plaatje opgezocht van die vogels, brr. Jullie zijn wel heel stoer zeg!
Nu nog foto's en dan zijn we weer helemaal op de hoogte.
Liefs van ons

Renate

Als jullie in Sidney zijn moeten jullie bezoek Bondi Beach. Schijnt het beroemste strand te zijn van Australië. Komen volgens mijn collega ook beroemde sterren. Gaan jullie ook nog naar Mountain Rock? het schijnt dat deze van kleur veranderd. Ben wel 4 uur zoet met lopen, maar gezien jullie conditie kunnen jullie dat wel aan.

have fun!!!!