De laatste week

Het is 1 juli en we gaan richting Victoria. We pakken rustig onze droge tent in en rijden richting Chemainus. Dit is een klein plaatsje en staat bekend om zijn muurschilderingen. Er zijn er inmiddels al meer dan 40. Erg leuk om daar ff rond te wandelen. We krijgen nog een tip dat we goed moeten kijken op de schilderijen, want sommige artiesten zetten er kleine extraatjes in. Zoals de namen van de familie. Leuk om te weten, maar helaas verder niets kunnen ontdekken. Het is vandaag Canada Day, 150 jaar! Er is een gezellige fair, waar we overheen wandelen. Iedereen loopt in rode shirts...erg leuk en gezellig. Daarna rijden we verder naar Duncan, bekend door de vele totempalen. Ook hier ff een wandelingtje en daarna door naar ons motel in Victoria. We hebben een mooie grote kamer, heerlijk!
Eind van de middag wandelen we naar de stad. Het is gezellig druk en overal is muziek. We eten wat en gaan op zoek naar een mooi plek om het vuurwerk te bekijken. We moeten nog 2 uur wachten, dus mensen kijken. En die lopen er genoeg. De avond eindigt met vuurwerk boven de haven. Erg leuk om dit allemaal mee te maken!

2 juli, we gaan op walvissafari en we hopen op Orka's. 14 jaar geleden hebben we er erg veel gezien, dus we hebben goede hoop.
We gaan 3 uur met een zodiac het water op. Helaas laten de Orka's zich niet zien. Een humpback whale laat zich wel een aantal maal zien. Maar we zijn verwend he...hadden liever de Orka's. Het is uiteindelijk een erg natte en wilde rit. De oceaan laat zich goed gelden met flinke golven. Ik was er wel klaar mee en werd zeeziek, maar gelukkig waren we net op tijd terug in de haven. Soaking wet wandelen we naar ons hotel.

3 juli, Vandaag naar het vliegtuig museum in Sydney geweest. We krijgen een persoonlijke rondleiding van een vrijwilliger. Erg leuk allemaal.

4 juli, ik ben jarig. Een leuke verrassing van Mariejose....ik krijg heel veel kaarten in de ochtend op bed. Erg leuk, iedereen bedankt!!!! Ik wordt via de app nog toegezongen door Ingrid, Marit en Vera en ook door de moeder van Mariejose. En krijg ook diverse appjes binnen. Ik voel mij echt jarig. We vertrekken vandaag met de boot naar Vancouver, een mooie tocht met heerlijk weer. 's Avonds gaan we uiteten bij de Griek om mijn verjaardag te vieren. Een goede keus, alles is erg lekker.

De andere 2 dagen bekijken we Vancouver, shoppen en gaan met de fiets door Stanley Park. Dan op naar het laatste hotel om alles weer in de tassen te krijgen en dan op 7 juli om 5.30 uur richting de luchthaven te rijden. We gaan weer naar huis!

Marian, vriendin van Astrid

Erg genoten van jullie verhalen . Zo herkenbaar voor ons !
En nu ..... helaas ... thuis . Sterkte met de gewone dagelijkse dingen weer .

Thera

Nou zeg, het was weer een heerlijke reis en een leuke verjaardag! Zeer knap van MJ als ze alle verrassingskaarten geheim heeft kunnen houden.
Welkom thuis!