Pacific Rim en Ucluelet

Vandaag rustig aan opstaan, douchen en ontbijten. We hebben onze 2e dag in het Pacific Rim park en omgeving. We hebben nog wat op de planning staan, dus onze route is bekend. We gaan eerst een paar boardwalks wandelen en daarna richting de vuurtoren van Ucluelet.

De dag begint zoals gewoonlijk bewolkt. Dit keer valt er wat tiny drizzle.. zoals ze dit in Schotland zeggen. Heel erg nat wordt het niet, maar we weten uit ervaring dat de zon even na de middag doorbreekt en de bewolking weg trekt.

We rijden het park in en beginnen bij een stukje regenwoud (Temperate Rainforest). Gisteren hebben we hier het eerste rondje gewandeld van een 1 km nu doen we de andere kant. Het lijkt wel een meditatie rondje. Rustgevende vogelgeluiden, af en toe een waterstroompje en veel groene en grote bomen zoals Western Red Cedar en de Western hemlock.

Ook hier lopen we de 1 km loop. Het is nog lekker rustig hier. We trekken verder naar het westen en stoppen bij Combers Beach. Hier liggen een aantal rotsen waar zeeleeuwen op liggen; Sea Lion Rocks. Het weer begint steeds beter te worden en het is aangenaam warm. Hier en daar hangt er nog een beetje mist, maar de zeeleeuwen zijn goed te zien vanaf het strand. Gelukkig is het eb zodat we nog dichterbij kunnen komen en met onze verrekijker de rocks en de sea lions mooi kunnen bekijken. Er zitten een paar flinke mannetjes tussen, waarvan er een promt in de zee springt. Dat gaf een enorme plons, leuk om te zien. We wandelen hier wat over het strand en gaan weer terug.

Onze volgende stop is Schooner Cove. Hier ligt nog een kleine indiaans bewoond reservaat aan de kust; Esowista. Daarnaast kun je vanaf het strand een paar kleine eilandjes dichtbij bekijken. Hierop staan veel bomen en ander groen, omdat het eb is kunnen we ook hier goed de paarse en oranje zeesterren bewonderen. Ook zitten er veel zeekomkommers. Zo noem ik ze maar even. Het zijn groene sponsachtige rondjes die op alle rotsen vast geplakt zitten. Wanneer ze onder water staan krijgen ze groene tentakels. Een apart en leuk gezicht. Ook hier wandelen we over het strand.

We weten inmiddels dat op Long Beach prachtige picknick banken staan. Hier gaan we lunchen. Na de lunch pakken we een tussenstop bij het museum voor een plaspauze en een filmpje. Helaas is de film net begonnen en een half uur wachten vinden we te lang. We maken buiten nog wat foto's want het weer begint mooi op te klaren. Blauw lucht is in zicht. Naast ons staat een Nederlands echtpaar. We maken een praatje en geven wat tips welke stoppen de moeite waard zijn in het park.

We rijden nu naar het oosten en pakken de weg naar Ucluelet. Hier lopen we de Ancient Cedar trail waar het grote bomen staan die ook nog eens heel heel oud zijn. Misschien wel duizenden jaren oud.

Volgende stop is de lighthouse loop van 2,6 km naar de Amphitrite Lighthouse. Eergisteren al even gespot maar nu willen we het hele rondje lopen. We nuttigen boven aan bij deze vuurtoren op een bankje in de zon meegebrachte drinken en een chippie. Plotseling springen er twee flinke herten over het gras. Maar helaas willen het andere wildlife op zee maar niet springen ;). We kunnen niet alles wensen he. Tijdens dit prachtige wandelrondje spotten we nog een eagle. Hij vliegt mooi laag over zee en is goed zichtbaar.

Ook aan deze dag met de vele gewandelde km's komt weer een mooi zonnig staartje. We gaan terug naar de camping, via de supermarkt en eten vanavond een broodje hamburger. Morgen vertrekken we richting Nanaimo.