Cairns - Atherton - Mena Creek- Ayr

Hallo allemaal,

Nou bovenstaande hebben we natuurlijk niet allemaal op 1 dag gedaan; maar vanaf het laatste bericht nog een kleine update.

Op de camping in Cairns..eens kijken maandag hebben we onze kleren gewassen op een super hete en warm benauwde dag. Een dag lekker bijkomen dus. Daarna op dinsdsag hebben we een dag Kurunda Railway gedaan. Erg leuke rit langs de berg omhoog. Mooi uitzicht op de Barron Falls en het dorpje bekeken. Niet met de kabelbaan naar beneden, maar gewoon weer met de trein. Het was gezellig druk in de trein.

Een dag later op woensdag zijn we naar de Great Barrier Reef geweest. Vanaf een platform lekker snorkelen; tenminste dat heeft Esther gedaan. Mj heeft heeft heerlijk vanachter het glas gekeken naar de kleurrijke vissen. Ook nog met een platbodem boot waar je door glas naar de bodem kan kijken...super mooi dat Barrier Reef! Esther snorkelend; daar komen natuurlijk mooie foto's van. Het was een heerlijke dag; niet te warm, lekker varen op een super grote boot en maar Aziaten bekijken...bejaarden aziaten, zeezieke aziaten...pas getrouwde aziaten en make picture aziaten... Een aantal van jullie weten precies wat ik bedoel!

Donderdagochtend (28 okt) vertrokken we richting Atherton. Prachtig landschap onderweg. Ongeveer 150 km rijden. In Mareeba kregen we advies van een super aardige mevrouw van het visitors centre dat we op Paronella Park moesten overnachten. Ze heeft ons landkaarten meegegeven en de weg gewezen naar Granite Gorge; volgens de ANWB een bezoekje waard.

Nou dat hebben we geweten. Op naar Granite Gorge.. allereerst een lekkere kronkel weg en het was warm wel 32 graden! Aangekomen probeerde de hostess mij eerst al 30 dollar wisselgeld door de neus te boren.. gelukkig goed opgelet. We kregen eten mee voor de rots wallabies. Erg leuke en rustige diertjes waarvan er een aantal met een jong in de buidel rond hupte..Ook dit leverde aardig leuke plaatjes op van Esther die de wallabies voert.

Maar toen...een rondje Park dan maar. ja hadden we gedacht. Flinke berg rotsen en soms nog aardige hoogtes met redelijke kloven waar we over heen moest klimmen en ga zo maar door. We zijn een eind gekomen maar daarna was het niet echt verantwoord meer..maar weer terug dan via de heenweg. Aangekomen bij het startpunt waren we blij dat we heelhuids weer boven stonden...hallo wallabies.

Op naar Atherton. De camping was al uitgezocht. Ook hier een rustige camping waar aussies soms wonen (denken we) want als je een super mooie bloeituin voor je tent hebt..dan woon je er echt wel. We kregen een mooie campsite aangewezen op plek nr 17. toiletten aan de overkant en een klein stukje lopen naar de campkitchen. Ook hier hing natuurlijk weer een mega spin boven onze hoofden...waar we pas later achterkwamen..MJ was weer (voor de verandering) eens lekker aan het winnen met skibbo! Gauw verhuist naar een andere tafel. Goed georganiseerde camping. Erg mooi om te zien hoe honderden vleermuizen boven ons hoofd vertrokken in de schemering op zoek naar voedsel.

Op vrijdag (29 okt) vertrokken we richting Mena Creek. Want dit iswaar Paronella Park ligt. Via de waterfall way hebben we prachtige dingen gezien onderweg. Fig Tree (een onzettend gave boom, helaas geen tree kangaroes), Lake Eachem (craterlake) en daarna 3 schitterende watervallen (Millaa Millaa Falls, Lizzie Falls en Elijaah falls); allemaal super groot, veel water en machtig mooi om te zien. Bij Millaa Millaa Falls een tree kangaroe gezien! Hij bleef maar schudden met zijn oortjes maar hij was de liefste van allemaal; zegt Esther..

In Mena Creek (29 okt) hebben we overnacht op Paronelle Park. Moet je opzoeken op internet. Dit is een prachtig oud Spaans Kasteel, echt super romantisch. Over José Paronella en zijn droom om een eigen kasteel te bouwen. Het mooiste van sit Park was dat je zowel overdag als een avond rondleiding kon krijgen. Een een rainforest in the dark is toch wel het leukste.. Om 6.15 uur in de middag vetrokken we met zaklamp en muggensspray richting de mooie verlichte ruines van Paronella. Nou dan hoor je pas wat een geluiden het rainforest heeft. S'nachts komt het tot leven en zie je hoeveel dieren er wakker worden en er wonen. We hadden al een hoop gezien, van de vervelende grote witte (hard zoemende) beatles tot aan groene mieren. Maar een common Python stond niet op ons lijstje...en toch hing hij over het pad waar de gids ons langs voerde. Iedereen schrok..zelfs de python..even schreeuwen en gelukkig stonden we achter de gids zodat we de python (ook lekker groot) vol hebben kunnen zien glijden naar zijn shutplek...

Gisteren (30 okt) was onze eerste dag dat we de hele dag hebben doorgereden, eerste gestopt bij Mission Beach, een heerlijke strandwandeling gemaakt. Voorbij Mission Beach in Ingham een subway gegeten, gestopt bij hungry jacks voor een ijsje (net voorbij Townsville) en nog even goedkoop getankt! Bij Woolworths..de supermarkt waar we nu nog het meest geshopt hebben. Vervolgens door gereden tot aan Ayr waar onze camping was...en afgesloten met een Redrooster combo (menu). kortom een lekkere rij dag van 431km en fastfoodketens..hihi.

Nu (zondag 31 okt)staan we bij de MacD. een kop koffie te drinken, en ons voor te bereiden om Airlie Beach, ongeveer 200 km rijden. Daar hebben we 2 nachten.

Dat was het wel even...enne Joost misschien kun je de platypus opzoeken? We hebben een paar pogingen gedaan om deze te spotten maar dat is nog niet zo makkelijk!

Gr. Esther en Mariejosé

AR

Nou, zo te horen vervelen jullie je niet :).
Mijn vakantie zit er weer op...en ja MJ, Pietje leeft nog steeds, hij maakt zelfs geluid! Green Matroesjka is op weg, althans ze zit in een cache in de Knipe.
Groetjes en veel plezier verder!

irma

Het meeste wat jullie aandoen heg ik ook gezien, volgens mij hebebn wij toen op mission beach geslapen.
wat een mooi stukje is dit toch.

mariejose

Hoi AR, goed te horen...geluid??!!...oje nu moet ik nog een cache vinden! Voor de komende twee dagen wordt het veel rijden....dus dat kan nog wel duren...!

Ome Klaas en Tante Ans

Hoorde van jullie reis via je moeder. Heb gelijk even gegeken. Wat een mooie reis. Heb nog niet alle verhalen gelezen maar doe dat op een rustig moment. Geniet beide van dat mooie werelddeel.
Let goed op jezelf

Mariejose

Wat leuk om te horen van u ome Klaas en tante Ans..we doen voorzichtig..de Aussies zijn zo aardig en helpen daar ook ons bij!

tante Henny/oom Cees

Leuke verhalen en foto's. We kijken uit naar de volgende. Jammer, dat Australië zo ver weg is, anders kwamen we even langs.
veel plezier en groetjes van ons.