Brisbane

Daar zitten we dan inBrisbane.. Sorry niet een dag later een stuk geschreven maar heel wat daagjes later. Vannacht heeerrlijk geslapen voor het eerst sinds tijden op een echt bed! Met een toilet om de hoek; geen muggen, geen rare geluiden en GEEN gekke, enge nieuwsgierigebuurman (die het zelfs presteert om naast de tent te gaan plassen).

De dag dat we naar Frasers Island gingen regende het pijpestelen! Jawel grijze lucht en geen spatje zon..wel warm.. Dus niet om over te schrijven..we zijn het nu nog aan het verwerken vandaar de late reactie. Ach het was een leuke dag; en volgens de reisleider een van de weinige toeristen die Fraser in de regen hebben gezien. Het is een schitterend mooi eiland en met de 4WD zeker een humpy bumpy toer. Jon onze chauffeur maakte er zeker een leuke dag van. We hebben een mooie ruine van een oud schip op the beach bekeken, een dingo gezien, nog meer regen, een heerlijke lunch gehad en een super mooi helder crater lake gezien en nog veel meer...

We zijn vanaf Hervey Bay naar Landsbourough gereden, vlakbij Brisbane. Op deze camping hadden we een schitterend uitzicht op de oceaan en op nog veel meer mooie natuur; sunshine coast. We zijn een dag later naar de Australian Zoo van Steve Irwin geweest. Indrukwekkend en zeker een mooie dierentuin. Het is grappig om een Australische mevrouw te horen zeggen 'o zo ziet een cassowary er uit'! Wij hebben hem echt gezien. Zo'n beetje alle Australische dieren wonen in deze zoo. Er zijn leuke en educatieve shows te zien...en de krokodillen zijn heel oud en indrukwekkend. En we hebben hier de knuffel voor Ieme gevonden...dus Harald foto volgt. Kun je zien of we de goede Koala hebben meegenomen. Esther heeft heel veel geknuffeld die dag, Koala's en veel kangeroes. Erg leuk.

Daarna was het richting de gold coast. Gestopt in Soutport waar we de enge achterbuurman hadden. In Southport hebben we 3 nachten gestaan. Vanuit hier zijn we een dag naar Surfers paradise en een dag later naarSea World geweest. Op de dag van Sea World hebben we nog gauw een cache gedaan vanaf de parkeerplaats. De Oranje Matroesjka is onderweg Annereinou! Terwijl we nog genieten van een mooie late middag zon zien we in de baai dolfijnen zwemmen. Fantastisch om te zien en zeker een goede afsluiting van een dagje Sea World. Trouwens in Sea World hebben we Elmo in levende lijve ontmoet...staat op de video!

Toen op zoek naar Ascot, Brisbane. Hier staat ons hotel voor 2 nachten voordat we morgen richting Sydney vliegen. Het was even zoeken en het kostte ons nog een keer een Toll fee.. maar we hebben de Best Western gevonden. Gisteren hebben we een rondje Ascot gedaan, en op de racebaan Eagle Farm geweest. MJ was helemaal in de nopjes..want er kwam ook nog eens een echte paardenrace voorbij. Ook dit staat op de film.

Vandaag zijn we met de City Cat ( een ferryboot) over een rivier naar Brisbane gevaren. Een heerlijke 45 minuten tocht waar we tegen een aardig aantal skybuildings aan kijken. Zitten we heerlijk aan de muffin met koffie en soda..klinkt opeens om 11 uur het Australische volkslied door de luidsprekers. Opeens zien we mensen (gaan) staan, stil blijven en luisteren net zo lang tot het volkslied is afgelopen. We vroegen ons vandaag al af waarom iedereen toch met een roos op de borst liep. De een had een speldje de ander een stoffen bloem dus de stoute schoen maar aangetrokken en een wat oudere meneer aangesproken. Blijkt het vandaag memorial-day te zijn. Altijd op de 11e van de maand 11 om 11 uur herdenken ze de slachtoffers van de eerste wereldoorlog. Tja dat kennen wij niet. Ook zijn vrouw kwam ons later nog even gedag zeggen en kon ons vertellen dat alle insignes van familieleden op de rechterborst gedragen mogen worden. Zo kan het verleden gezien worden. Naahh.. dat gaf ons weer een bijzonder gevoel. Ook dit hebben we meegemaakt.

Morgen gaan we vliegen om 9.00 uur. Vanavond wordt het inpakken geblazen en TV kijken..we hebben een movie zender....heerlijk...! Gisteren weer een fantastische aflevering van Good Wife gezien met Ice koffie en chips. Wat is het toch heerlijk he, vakantie!

Oja..morgen ook afscheid nemen van onze mooie witte toyota camry..ach wat rijdt ie lekker.

Groetjes vanuit een (al lang weer) zonnig Australie!