Sydney

ja..daar ze we dan weer... vanuit de Macdonalds. Ze noemen het hier in Australie heel chique Maccas! Dus bij de Maccas maar weer even mailen dan.

We hebben er 3 dagen Sydney op zitten. Veel lopen, lekker warm zonnetje, lekker eten en genieten van alle hectiek om ons heen. We hebben alles gezien; Harbour Bridge (nee niet op gelopen..sorry...we zouden weg waaien..), Opera House, The Rocks (leuke wijk) met een hele leuke markt en veel kunst, de skyline van sydney in het donker, natuurlijk de Royal Botanic Garden waar de vleermuizen inmiddels babies hebben.

We zijn naar Manly Beach geweest met de ferry. Uitgerekend op de eerste zomerdag in Sydney.. dus ja iedereen lag aan het strand! Hier hadden we schiterende golven. Er heerste een heerlijke zomerse sfeer. Beachvolleybal, ijsjes en frieten..en nog veel meer mooie dingen..

We hebben Darling Harbour gezien waar de Imax voor ons net geen leuke film draaide. En overal kwamen we wel vriendelijke mensen tegen die wel een tip of iets anders te vertellen hadden.

We hebben heerlijk gegeten bij Wagamama. En een dag later een verdieping hoger natuurlijk naar een mega mega super grote boekwinkel geweest! Ik heb lopen gapen op de stripafdeling...hele boeken vol stripverhalen over de x-men. En daar was natuurlijk nog de wedstrijd Nieuw Zeeland tegen Australie. Deze rugby wedstrijd is gewonnen door de Kiwi's; net op het laatste moment een schitterende pass en de bal was over de lijn. Nog even de bal aftrappen en hoppa..6 punten erbij. Winst met 12-16! Wat waren ze blij..want het ging niet zo heel best. Go All blacks..

In Sydney zijn ze nu druk bezig met kerst. Het is vandaag zondag en overal wordt kerstverlichting opgehangen, super grote kerstbomen opgehangen en de etalages hier zijn fantastisch; christmas carols met dekor.

Morgen kunnen we de auto ophalen envertrekken we zo snel mogelijk uit Sydney. Want rijden in Sydney is geen pretje. We twijfelen bij het oversteken nog wel of het veilig is. De Blue Montains zijn onze volgende stop. En ze voorspellen slecht weer...

Groeten uit Sydney!

AR

Wat voor lekker smaken milkshakes hebben ze in Australie bij de Mac?

Karen

Zooo leuk al die verhalen te lezen en de foto's te zien, blijf jaloers! Geniet er lekker van en bij terugkomst hoor ik graag de must-see's :)
xxx

Gert Astrid

Goed te vernemen dat ook jullie bij de Mc eten. Jullie
verslagen worden hier goed gelezen.

in plaats van de kerstbomen zijn wij nog bezig met Sinterklaas. Dit jaar is het grote geheim vertelt.

Doe voorzichtig met de auto.

Carolien Slijper

dag Esje,
wat maken jullie een práchtige trip! Leuk om te lezen en te volgen. Lijkt me wel bijzonder: Kerstverlichting en -bomen in de zomer! Heb je Santa Claus al gezien?
Veel plezier verder! Hartelijke groet Carolien.

Antje de Ruiter

Dag dames,
Leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te lezen genieten jullie met volle teugen.
Veel plezier nog verder. Groeten, Antje