Macca's....en onderweg naar Eden

Ha leuk al die reacties! We vinden het erg leuk om te lezen wat er thuis allemaal gebeurt. We missen natuurlijk het hele sinterklaas feest. En ja we zijn inmiddels gewend aan de potsierlijke kerstbomen, de santa's op het dak en alle kerstliedjes in de etalages, radio en op TV. Af en toe komt er een ahh wat mooi voorbij als we leuke koala of kangaroe kerstballen zien.

Vanaf Sydney zijn we richting de Blue Mountains gereden. En Gert..Esther rijdt fantastisch goed.. en vooral veilig! Natuurlijk met behulp van mijn super GINA kwaliteiten..de navigatie. Af en toe lastig wat links en rechts nu precies is en wat daar heen betekent... maar we hebben nu een aardig communicatielevel. We zijn zo snel als we konden de stad uitgereden en dat ging goed. Als maar rechtdoor, een paar stoplichten even gezwaaid naar het Olympic Park en daar waren de Mountains. Helaas in de stromende regen!!!! Ja Irma.. Wellington regen dus je begrijpt wat we gedaan hebben; bij wolken tot op de grond mogen we een cabin huren. Voor een mooi prijsje in Blackheath (Katoomba was vol) had de tent de broodnodige rust en sliepen wij nog op een heerlijk bedje. Schitterende gebied die Blue Mountains. We zagen de ene na de andere papegaai achtige vliegen en de watervallen zijn super mooi. Het is hier mooi groen, veel bomen en met veel lage wolken zie je hier helaas weinig van. Dus we besloten de volgende dag terug te rijden richting de kust. Hier hebben we overnachtop een camping in Windang beach.

Tja en dan is het heerlijk al die stranden langs rijden..de een nog mooier dan de andere. Heerlijke witte stranden, veel mooie schelpen, wind, fantastische kliffen en rotsen en een blauwe Tasman Sea.

Batemans Bay was onze volgende stop, hier hebben we onze kleren kunnen wassen net voot 8.00 u p.m. voordat de deur dicht ging. Ook hier hebben we aardige buren. Iedereen vraagt welgemeend waar we vandaan komen, hoe het met ons gaat en waar we naar toe gaan. We krijgen warme toast aangeboden en af en toe bij veel wind en regen vraagt men of we wel een goede nacht hebben gehad. Nou dat valt reuze mee... Het is hier niet koud en eigenlijk hebben we alleen snachts af en toe een buitje. Alleen in de Blue Montains regende het pijpestelen, maar de volgende ochtend konden we ook van de mountains genieten. Per dag verschilt de temperatuur van 18 graden tot 26 graden.

We zijn nu op weg richting Eden, nadat we vanuit Batemans Bay overnacht hebben in Narooma. Want hier kon men als we geluk hadden whales zien. Helaas hebben we hier geen whales gezien. Wel in Kiama. Onderweg naar Bateman Bay zagen we dat in Kiama een blowhole te zien was bij een vuurtoren. Wetende wat voor een schitterende plaatjes dit kan opleveren hebben we hier een rustpauze ingelast. Na een zoals gewoonlijk plasstop was het lopen richting de vuurtoren. Helaas was de blowhole niet helemaal goed te zien..wel kwam er af en toe een straal zeedruppels uit. Lopen we naar het randje van de kliff..zien we hier opeens 2 humpfback whale met een witte onderbuik, helemaal uit het water springende. Fantastisch gezicht..het staat op video en op foto. Ze hebben nog lang voor ons gespeeld en gezwommen.

In Narooma hadden camping die 85 stappen vanaf de beach lag. Dus gisteren hebben we heerlijk kunnen relaxen aan het strand. De Woolworths hier had eenstroomstoring..dus we hebben ook nog eens geshopt in het donker. Dat was een hele aparte gewaarwording zelfs voor de inwoners van Narooma. Oja onderweg ook nog eens een rondje gelopen op Broulee Island. En zo zien we van alles! Nu in Eden weer een Macca(fe) gevonden.met een talllong black voor MJ en een large sprite met eenmud muffin enzozitten we nu weer te genieten van de zon. Wetende dat julie over een week echt winterweer krijgen doen wij nog wat zonne-energie op. En ja...we smeren goed!

Groeten aan iedereen! Wij gaan hieronze slippers voor de tent zetten..wie weet wat Sinterklaas voor ons in petto heeft....

irma

ik lees jullie verhalen wel maar was erg druk om te reageren, maar bij deze.
Mooie omgeving daar jammer dat het zo regende, maar waarschijnlijk maar 1 dag. groetjes

Ruth Melgers

Oh fantastisch !! Humphback wales !!
Wij zijn net terug van een weekje Cochem; superleuk maar helaas in de Moezel geen wales kunnen spotten...

Wil Stikkelman

Hoi Esther,

Ik had je gemist en kan je geen fijne vakantie wensen. Wel tot nu toe ziet het er goed uit en waren mijn gemiste wensen aan jouw adres voor een fijne vakantie niet nodig. Ziet er fantastisch uit. Geniet er maar lekker van. Dat nemen ze je nooit meer af. Wij zwoegen hier wel verder hoor! Pas goed op jullie zelf en rust lekker uit!! Een hele fijne voortzetting gewenst van ome Willie.

Groet,
Ook aan jouw vriendin!

Thera

Tjee, ik loop achter. Wil nog reageren op dit verhaal, maar de volgende ligt alweer in de mail! Geweldig.
Ik houd mij graag aanbevolen voor oh-en-ah-kerstballen en schelpen. En misschien kom je nog wat ouwe rommel tegen voor het familiemuseum, dan gaan we gewoon internationaal! Maar niet te veel, want dan moet je het in een container verschepen en dat lijkt mij geen goed idee.

Geniet van het zonnetje!
Groet Thera