Phillip Island

Lekker weer...en mooie omgeving! Wat willen we nog meer.

Euhmm we moeten even nadenken wat we ook alweer allemaal gedaan hebben! We hebben een paar heerlijke dagen gehad. Nu zijn we onderweg naar het vliegtuigmuseum en daarna Peninsuala. We hebben in Eden het Khiller Whale museum gezien met 'Old Tom'; een orka die andere grotere whales de baai in liet zwemmen zodat de plaatselijke vissermannen ze konden vangen. Dit gebeurde tussen 1920 en 1930..tijdje terug dus. Leuk interessant museum.

Toen op weg naar Phillip Island. Tent opgezet in Beach Park. Geweldige camping; alle factoren aanwezig, goede douche, uitstekende plek, vlak bij beach, camp kitchen met alles, possums, gras en nog eens gras, leesvoer, Nederlanders, over actieve buurman enz. En dan weten wij natuurlijk veel over onze campingbewoners (zeker na 2 nachten) maar toch hebben we bezoek gehad van een Nederlandse buurvrouw die op zoek was naar nog meer leesvoer; 'jullie zijn toch van dat tentje en die grijze auto'. Niet in cognito dus.

Phillip Island is een prachtig natuur eiland. Veel vogels, mooie kliffen en natuurlijk de wonderlijke kleine blauwe pinguin. We zijn naar Amazin world geweest met natuurlijk weer een verschrikkelijke maze (doolhof); helaas ik heb de Oranje vlag niet gehaald..Esther gelukkig wel! Hier hebben ze trouwens ook Was Gij puzzels. (vraag AR: er ligt hier een fantastische kerst wasgij..hebben ze die in Nederland ook? er staat nr 5 bij...) Trouwens mijn Oranje matroesjka travel bug reist Australie driftig rond! Daarna zijn we naar de Chocolate Factory geweest! Ahhhh heerlijke chocolade facts met een fontein van wel 400 liter chocola! En s'avonds met zijn allen op de tribune kijken naar de pinguins! Ze hebben al kleine baby's, leggen nog meer eieren en vooral de opmars op het strand was fantastisch om te zien. Het waren er zo'n kleine 2000 pinguins bij elkaar. Helaas geen foto's, want die mochten we niet maken. Waarschijnlijk hebben de kleine schattige beestjes hier last van. En geluid maken ze ook. Bij het weg rijden nog even onder de auto gekeken..nee geen pinguin...rijden maar!

En natuurlijk hebben we nog een paar muggenbulten erbij..maar ach die gaan vanzelf weer weg..

We moeten nog een paar dagen...en we gaan zeker nog een paar mooie dingen zien. Iedereen verzekert ons dat de Great Ocean Road awsum is..we hopen dat onzetent het gaat redden, inmiddels heeft ie een puntdak het is geen iglo meer maar een piramide! Thanks to wonderful RED Christmas tape! Doei tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Thera

Zie zo, meteen effe een reactie: leuk leuk en nog eens leuk. Wat kan ik er meer over zeggen? Pinguins; altijd leuk, campinggasten spotten: altijd leuk.
Hier alles oke. Zout en sneeuwschuivers staan klaar. Zonne-energie komt uit een potje (of een TL-buis...).
Jullie hebben het beter getroffen.
Helaas missen jullie hier in Nederland Harry Potter. hij draait deze week voor het laatst, want iedereen heeft hem inmiddels al gezien.
Nog veel plezier met alle oceans, awsums en kersttape!

Groet Thera

Irma

jullie zitten nu op het stuk wat ik ook ga doen, dus ben wel nieuwsgierig hoe daar alles is, jullie maken vast veel foto's.
van het weekend stond bij de reehorts een minivan die wij geboekt hebben, dus je begrijpt ik waande me in Australië, gelukkig vliegt de tijd voor mij, maar ik hoop dat jullie er nog lekker van genieten.
Zo-ie-zo het weer, want net wat Thera zegt onze winter is nu echt begonnen, gisteren de eerste strooiwagens alweer gezien.
Geniet nog even goed van alles deze laatste week.
groetjes.

Ina

Hoi Esther en Marie-José,
Heerlijk, een chocolade fabriek. Hoeveel heb je al gesnoept of mocht dat niet. Hier durf ik geenchocolade pepernoten te kopen om mij en Piet te beschermen. Wel heb ik voor de vriendin van Johan een grote bus moccaboontjes gekocht mmmmmm lekker. Veel plezier

Loes

Ha meiden! Toch maar een keer zo een berichtje. Hét bewijs dat ik jullie verhalen en prachtige reis volg!! Ben al aan het aftellen.. en ben hier niet de enige hoor! Maarre jullie hebben nog even dus genietse! Hé Marie, over dat museum en die Old Tom wil ik straks natuurlijk wel meer weten. Dat verhaal over Phar Lap natuurlijk helemaal! Groetjes en tot gauw!

ARD

Die Wasgij Christmas nr 5 heb ik al gemaakt, die kun je hier in NL ook krijgen. Er is zelfs al een nr 6!

ARD

Zo, nu even een wat langer berichtje :).
Leuk wat jullie allemaal doen, klinkt goed! We zitten hier volop in Sinterklaassfeer, kerst moet nog even wachten! Die Wasgij nr 5 is die met die bank he? De groene matroesjka is inmiddels ook eindelijk onderweg, ben benieuwd. De oranje is driftig aan het reizen zag ik! Pietje leeft gelukkig nog steeds, ik dnek dat hij het nog wel volhoudt tot je weer terug bent. Nog veel plezier de laatste dagen en ik wens jullie alvast een goede reis terug!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!