Ballarat

Tja daar zitten we dan de laatste avond voordat we naar onze hotel gaan in Melbourne. Morgen, 30 nov, leveren we onze auto in bij de luchthaven en vanaf daar nemen we de bus naar ons hotel in Melbourne city. Hier hebben we 2 nachten voordat we op het vliegtuig richting thuis stappen. Nog even cultuur snuiven in Melbourne en de laatste souvenirs in slaan.

We hebben net (maandag avond..dan mag het haha) een kip op met patat van de Red Rooster. Een troost maaltijd die we hard nodig hebben; omdat we straks onze backpacks moeten pakken en we het nodige achterlaten...

Gisteren, zondag, zijn we aangekomen vanuit Port Fairy in Halls Gap. Het was niet geweldig weer de afgelopen dagen aan de kust dus we twijfelde een beetje hoe het weer in de Grampians zou zijn. Toch maar eerst naar boven gereisd richting Dunkeld om het weer af te wachten. In Port Fairy hebben we de bekende Historical Walk gedaan met wel 50 historische gebouwen. Schitterende gebouwen, voor de Australiers heeel oud uit 1855 etc, maar zoals een Aussie al een keer meldde aan ons; we zijn natuurlijk wat oudere data gewend. Maar dat maakt allemaal niet meeruit alsje door Port Fairy loopt. Met veel wind, dus das om, hebben we een leuke wandeling gemaakt. Het is ons opgevallen dat je op zondagochtend iedereen buiten de deur vind in de plaatselijke bakery's om het ontbijt te nuttigen. Zeer aangenaam..en hierbij natuurlijk ook toeristen spotten. Port Fairy dankt trouwens zijn naam aan een capitein James Wishart die hier strandde met zijn cutter'de Fairy' en het dorpje een leuk en zeer relaxede opvangbasis vond.

Voorbij Dunkeld blijkt dat het weer aardig opknapt. De temperatuur zakt wel naar 11 graden (ja..we gaan vast wennen aan de kou thuis) maar het uitzicht is fantastisch. Ook hier pakken we een cabin op een grote camping waar op het grasveld naast de camping meer dan wel 30 grey kangaroes te vinden zijn.Bij aankomst krijgen we een warm welkom van een rood, blauwe papegaai en weer de enorme witte kakatoe..niet een maar wel 4 op een rij! Ze gaan meteen op de arm zitten (en zelfs je hoofd), de papagaai en gelukkig niet de kakatoe! We hebben het op foto en film..dusde film is in ieder geval leuk.

Natuurlijk zijn we meteen naar Halls Gap gereden en daar hebben we de victory road gepakt richting de Mckenzie Falls en Reed Lookout. Bij deze lookout vind je de balconies.. nou hier hadden we al onze spierkracht nodig om op de berg te blijven staan. Ook dit hoor je op de film. Maar wel een prachtig uitzicht met blauwe lucht! Maar het mooiste van allemaal, het kostte ons een paar traptreden energie (phoehhhh) was toch wel de Mckenzie Falls. Schitterend, met regenboog en een awsum (hoe je het ook schrijft) view. Esther heeft hier zeker een mooie linnenfoto voor ons gemaakt!

Onze reistrack nog even op een rij: Zaterdag zijn we van Port CampbellnaarWarnambool gereden. Vrijdag van Anglesea naar Port Campbell. Donderdag vanDromana naar Anglesea gereden. Hier zijn we onderweg overgestoken met de ferry naar Queenscliff. Wat een weer, van de regen in de drup, en alles wordt steeds kouder en natter. We hebben de tent nat ingepakt. Aangekomen in Anglesea hebben we een fantastische cabin geboekt. 's avonds heerlijk chinees gegeten, de film Holiday gezien (complimantary; omdat het zwembad dicht was ja heated pool). We hebben hier on the veranda onze tent gedroogd.

Even terug naar vandaag..we komen net uit Soevereighn Hill; de goudmijnstad van Ballarat. Een leuk mijn stadje uit de jaren 1850-1960. Jegaat even terug in de tijd. Je kunt hier ook nog met een goudpan aan de slag om goud te winnen uit de beek. Er was een school klas druk bezig. Wij hebbenin de klas stiekum om het hoekje gekeken, om de kinderen niet te storen. Heel leuk om in het stadje rond te lopen.

Nu gaan we de tas in pakken en even relaxen!

Tot snel!

anita

Tjonge dan zijn die mooie verhalen ook weer afgelopen grrrrrrr.

Geniet er nog maar even van.

groetjes Anita

Thera

Ik hoor inmiddels bij jullie reisfanclub en vind het jammer dat het einde (al) in zicht is. Het is omgevlogen! Ik hoop dat jullie alles goed kunnen opslaan en verwerken, op software, maar ook op je eigen harde schijf...
Geniet van jullie laatste prachtige dagen en van de thuisreis.
Wij zetten de popcorn en de M&M's vast kaar voor alle films en foto's.
Bedankt voor het meereizen!

Thera

PS Koop een ijsmuts, die heb je hier echt nodig!

Ingrid

Een ijsmuts en snowboots! het is hier echt winter, compleet met sneeuw, brrrr

irma

het zou niet mogen dat de laatste week zo snel omvliegt voor jullie, hier is het koud!!!
probeer nog te blijven!!

Bianca

Wat is het snel gegaan!!
Ben benieuwd naar de film en de foto's.
En inderdaad, zoals de rest ook al schrijft: het is hier wit en koud. En oh ik kan me zoooo voorstellen dat jullie nog even willen blijven!

renate

Ja, koud! -5 graden hier in Rotterdam.
We kunnen hier wel wat zonnestralen gebruiken, dus als je er wat van meeneemt, graag!!! :)

Sinterklaas missen jullie nog net niet, want voor 5 december thuis. Misschien toch nog een pakje door de schoorsteen.

Henriette

hmm met een goudpan aan de slag in de beek op zoek naar... tja dat is nou wat voor MIJ!!!

Dat is nou een souvernier wat ik op prijs stel (haha)

geniet ze en tot het weekend!!