new york dag 2

Heerlijk geslapen: zelfs Esther heeft een uurtje meer geslapen dan verwacht. Vanuit heerlijk bruisend New York denken we ook aan jou Astrid: van harte gefeliciteerd met je verjaardag..ook al is het inmiddels een dag later in Nederland. Wij vieren 'm nog even door! Vandaag beloofde het mooi weer te worden en dat was het ook. Rond de 20 graden in de middag: dan heeft de zon zijn warmte gegeven aan de gebouwen..in de ochtend is het dan nog best koud. De schaduwen van de enorme gebouwen verdwijnen langzaam, nooit helemaal maar toch. We hebben eerst de hop on hop off bus tickets gehaald. Daarna heerlijk in alle rust gegeten bij Danny's ja Gert-Jan naast het Edison. Daar kwamen we toch mooi langs en de koffie is er ook verassend lekker. Ahh we hebben weer een hoop te vertellen! Eerst gehopd met de bus naar Down Town..op de dubbeldecker met open dak was het lekker druk in de bus. Toch even wennen die Efteling rijen. Maar verassend gaat de ene rij sneller dan de andere. Het verkeer zit behoorlijk vast op maandagochtend. Dus hoppen we gauw weer verder. Eerst naar het memorial centre 9/11. Daar krijgen we kaarten voor de 2.00 uur ronde. Maar met 12.00 uur op de klok en de verwachte rijen, lopen we gelijk door naar de memorial ground. Het is mooi weer de zon schijnt en af en toe een schapenwolkje. Na controle mogen we doorlopen naar het terrein waar WTC 5 en 6 stonden. Hier is nu een indrukwekkend en mooi gedenkteken gemaakt met een soort grote put waar water continue in stroomt. Hierna hebben we de ferry naar Staten Island gepakt om de Statue of Liberty te bewonderen en op de foto te zetten. Na natuurlijk eem lekkere flurry zijn we op zoek gegaan naar Wall street en de Wall Bull die tegenwoordig 24 uur bewaakt wordt. Dit omdat de occupy beweging gedreigd heeft om de bull te bekladden. Hiervoor zijn we een keer niet in de rij gegaan. Maar het leverde ons wel een mooie was gij foto op, rara waar kijen we naar? Vervolgens doorgelopen naar de Brooklyn Bridge: die bijna helemaal ingepakt was..we hebben een behoorlijk stuk moeten doorlopen met gevaar voor eigen leven..wilde we een mooie sky line foto kunnen maken. Maar het is gelukt. Nu op zoek naar de hop on spot zodat we onze down town loop verder kunnen af ronden: enja GJ zonder omlopen! Dit keer hebben we een gids die we duidelijk kunnen verstaan..en guess what: het is united nations week en Obama is in town! Aahhhhh nog net geen grid blocks..maar let op overal komen we wel politie auto's tegen met grote zwarte FBI auto's waarvoor al het verkeer word stil gezet. Hoe hebben we het kunnen uitkiezen. Als Mj in the big apple is..komt Obama gezellig langs. Voor morgen hebben ze nog meer verkeer chaos voorspeld, met name in mid east. Onze dag eindigde op Times square. Daar was er live een opera te volgen. Wat Esther enorm kon waarderen. Gauw de M&M world ingedoken, gegeten bij de M, Disney winkel bezocht en nog steeds is de temperatuur goed te doen. Terug in het hotel kijken we terug op een drukke dag met vermoeide voeten! Bijtanken en morgen weer een zonnige dag: 23 graden en het is Yum Kapur..als ik het goed schrijf. Erg leuk om te horen en te lezen dat iedereen meeleest!

astrid en gert

Hoi ik heb aan jullie gedacht hoor bedankt voor de felicitatie de borrel houd je maar te goed. Indrukwekkend al weer de reis verhalen.Geniet ervan. Nog geen cache ?????????? groetjes

Hannie

Zooo, jullie hebben al veel gezien! Leuk om mee te kunnen lezen! Groetjes!!

Renate

veel gehop :) Ik zou willen dat het hier nog lekker weer was. Het heeft hier in Ambacht de hele dag enorm gewaaid.!
ik zie uit naar een nieuw verhaal.

Irma

al zo veel gedaan op 1 dag, houd niet op. geniet en ook van het weer want hier is het orkaan seizoen al begonnen