Orlando

Zo daar zijn we weer! Inmiddels hebben we de eerste dag in Orlando ook overleefd. Even omschakelen...het is hier een graad of 35, maar geen probleem. We doen rustig aan. Eerst nog even een update van onze laatste dag in de Big Apple. Na een heerlijk ontbijtje bij ons favoriete breakfast stekkie, Denny's. Stappen we op de bus op de hop on- hop off, de uptown route. Dit is een rondje om Central Park. We hebben een mooi plekje boven op 't dak van de bus. Helaas moeten we allemaal weer uitstappen, omdat er problemen zinnmet de microfoon in de bus. Dus allemaal weer naar beneden en op naar een nieuwe bus. Een gezellige dame vertelt ons van alles over NY, Big Apple en Gotham City! Het dreigt te gaan regen en er worden poncho uitgedeeld. Gelukkig hebben we die niet nodig. Het blijft bij een paar druppels. Na een rondje stappen we uit bij Time Square. Daar willen wee kaarten scorn voor een musical. Maar de rij is zo lang, daar hebben we geen zin in. Dan maar richting de Apple store. Deze is 24 (!) uur open. Alles lijkt wel gratis, super druk. Maar wel leuk om even rond te lopen. Daarna aan de wandel over 5th....window shoppen! Wat dit kunnen we niet betalen. Na een lekkere wandeling zijn we weer op Time Square. Inmiddels geen rij meer bij de ticketbox. We scoren kaartjes voor Phantom of the Opera voor dezelfde avond. Snel even opfrissen en dan naar het theater. Eg leuk! Donderdag tassen pakken en een ontbijtje op het dakterras van ons hotel. Jammer van de spetters, maar leuk om daar even te zitten. Heel apart, zie foto's. Dan begint het wachten op onze shuttle bus. Helaas bijna een uur te laat, maar we zijn op tijd bij het vliegveld. Even inchecken en dan willen ze ons laten betalen of onze tassen. Dat is niet de bedoeling, maar gelukkig snel opgelost en het kost ons niet. Na ruim 2 uur landen we op Orlando. We hebben nog nooit zo snel onze tassen gehad. Binnen 20 minuten staan we bij de balie voor onze auto. We kunnen kiezen uit een toyota of ford....wat is en goede keus? We kiezen de toyota corolla. Een ruime auto waar we al onze spullen makelijk in kwijt kunnen! En niet onbelangrijk....hij rijdt super :-). Snel op weg naar ons hotel. Het wordt inmiddeks donker en er komt een onweersbui aan. We weten nu wat noodweer betekend! Wat een wolkbreuk. Ruitenwissers op levensgevaarlijk en rijden met de alarmlichten! Zo dat hebben we ook overleefd. Al het verkeer past zich aan het de vele regen. Bij aankomt bij het hotel nog een enorme onweersklap en de auto staat te schudden. Dit is niet mijn favo weer. Volgens de man bij de receptie is dit vaak raak tussen 16 en 19 uur, dus daar kunnen we rekening meehouden. Vandaag rustig opstaan en met de auto richting Universal Studios. Na een kleine detour, parkeren we de auto en wandelen we richting de ingang. Een rij bij de kassa...dat wordt nog vandaag....maar dat viel reuze mee. Bij de kassa hebben we het langst in de rij gestaan en het park zelf konden we overal doorlopen. We hebben allerlei attractie gedaan, maar de achtbanen hebben we overgeslagen. Een waar je loodrecht ophoog gaat, was niet ons ding. Op weg naar het hotel boodschappen gedaan bij een super grote Wallmart. Leuk om jullie reacties te lezen! Groetjes

Anita

Hallo hallo,

Wat een vol verhaal weer maar heerlijk om te lezen wat jullie allemaal beleven.

Nog heel veel fun om tot horens weer.

Groetjes Anita

Thera

Ik heb even op de site van Uni.Stud.Orlando gekenen. Mooi hoor. Maar daar kun je wel een week blijven zoveel als er te zien is. Ook bij de Wizarding World of HP geweest? Zag er echt fantastisch uit.

Wijsheid van de dag: wolkbreuk is altijd minder erg dan beenbreuk!