Key West vervolg

Vandaag lekker buiten ontbijt gegeten, en het was al behoorlijk warm!. Er was binnen geen plek meer. Het hotel was ook volgeboekt. Hier kwamen we ook de duitsers weer tegen waar we 2 dgn geleden nog samen in het zwembad gelegen hebben in Florida city. We zagen elkaar gisteren toen zij aan het fietsen waren en toen was er een kleine herkenning. Maar bij het ontbijt was het ineens he..die kennen we. Daarna op stap gegaan met alle middelen om ons vocht op peil te houden. Water mee, pet op, goed insmeren, goede wandelschoenen aan en we gaan op verkenningstocht door Key West. We weten gelukkig al een beetje de weg, welke hoofdstraten er zijn. We lopen naar het historische harbour walk. Dit was nog niet druk en een leuk loopstukje, met winkels en eettenten. Hier zagen we enorme vissen in het water zwemmen en ook twee pink karpers, of regenboog want ze zagen er mooi uit van bovenaf. Daarna een klein historisch museum bezocht (gratis) van een koloniale woning. Volgens een Amerikaanse bezoekster een rijke kapitein...met 9 dochters. De kleuren van het huis zijn de orginele kleuren volgens de curator. Erg kleurrijk met roze en turqoise waardoor het geheel ook erg warm er uit zag. Volgens bezoekers uit Victoria was het inderdaad zo..zij herkende deze kleuren ook in hun koloniale geschiedenis. Het huis was niet super groot, maar heeft een schitterende grote tuin erbij. En ook hier lopen weer 3 grote hanen op het gras. Hierna zijn we terug gelopen naar het hotel om ons bezweette kleren om te ruilen voor zwemkleding. En hebben we een paar uurtjes heerlijk aan het zwembad gelegen in de schaduw. In de zon is het levend verbranden, dus liggen we altijd in de schaduw. We gaan op tijd weer op stap om de zonsondergang te bewonderen op Mallory square. Hier staan veel straatartiesten. De een praat nog harder dan de andere..en ze hebben allemaal hun bijdehande praatjes. Hier wachten we tot de zon onder gaat. Ondertussen hebben we tussen de mensen een plekje gevonden om te zitten. Helaas zit er een grote wolk voor de zon. Maar het schouwspel van de vele boten die voorbij varen en de gezellige drukte van de square maken het een prettige en gezellige zonsondergang. Ondertussen word Esther aangezien voor een vrouw waarvan haar man nog net naast haar zat..of haar man nog terug komt. EUh neu, en we raken gezellig aan de praat. Ze kwamen uit Arkansas en Dallas. Ondertussen genoot ik van de zonsondergang en heeft Esther al multitaskend tussen de foto's door zitten kletsen met haar buurvrouw. En ja er ging ook nog een straatartiest boven ons hoofd zitten koorddansen! En ach we hebben weer een paar mooie belevenissen en foto's op zak... Heerlijk was trouwens dat windje aan de boulevard..morgen (5 oct) gaan we weer terug richting Florida city..zelfde hotel. En op de terugweg zoeken we ook nog een paar caches...lekker hè vakantie! Groetjes Esther & Mariejose