Homosassa State Park

Zo weer even tijd voor een update, in alle vroegte. Jullie lopen nog steeds een paar dagen achter op onze reis. Het is nu namelijk al 13 okt en veel te vroeg voor een zaterdag, maar ook hier kan ik (Esther) niet uitslapen. Vandaag (10 okt) .... Snappen jullie het nog :-) .... rijden we op tijd weg uit Clearwater. Onderweg stoppen we weinig alleen bij de Mac voor een wc en natuurlijk koffie/sprite en appel pie! Eind van de ochtend zin we bij het Homosassa State Park. Dit is een park waar allerlei dieren worden opgevangen. Er zitten alleen maar dieren die in Florida voorkomen. Met één uitzondering....Lu, het 52 jarige nijlpaard. Voor de wat oudere onder ons; je kunt haar kennen uit Daktari! We worden met een boot naar de ingang van het park gebracht. Dit is weer eens wat anders, dan alles met de auto. Na 20 minuutjes zijn we bij de ingang, onderweg hebben we vogels, schilpadden en alligators gezien. In het park kunnen we alles lopen...heerlijk! Het lijkt op een kleine dierentuin, maar alle dieren worden hier opgevangen. Er zijn beren, herten, alligators, bobcat, vele vogels etc. Als ze terug naar de natuur kunnen, dan gebeurd dit ook. Er zitten hier veel vogels, zoals uilen maar ook de bald eagle. Deze eagles kunnen niet vliegen. Maar nu kunnen we zien hoe groot ze zijn, enorm. Natuurlijk zitten er ook alligators. Ze zijn erg actief! In de dierentuin doen ze nooit iets. Dit park staat bekend om haar manatees (zeekoeien). Ze hebben vier dames lopen/zwemmen. In de winter verzamelen tientallen manatees naast het basin van de dames en kun je veel van deze beesten bewonderen, maar zover is het nu nog niet. Helaas laten de dames zich niet zo goed zien, maar is de jongste toch nieuwsgierig en komt even langs zwemmen als ze eten krijgt. Wat een aparte beesten. We hopen een manatee voorbij te zien zwemmen in het onderwater observatorium, maar helaas daar hebben ze geen zin in. Wil je dit bekijken dan kan dit op de site van het state park. Er hangt een webcam. Wij hebben weer leuke en educatieve dag gehad en rijden door naar Ocala voor een nachtje rust.