Dag 2: op naar de Rockies

Heerlijk geslapen...nou ja, om half 5 werd ik wakker, maar Esther was al veeeel langer wakker. Lang leve de jetlag..lekker kletsen dan maar, en heerlijk wennen aan het idee dat we nu eindelijk vakantie hebben.
Het beloofd weer een heerlijke warme dag te worden rond de 30°. (Ik schrijf dit nu 3 september en we hebben nog geen enkele dag met minder fahrenheit gedaan)
Maar het is zondagochtend en we gaan heerlijk genieten van een ontbijtje.
Dichtbij licht er een cache en besluiten daarom dat we even een blokje om gaan doen. De wherigo cache is goed te doen en we vinden deze al snel. Jippie onze eerste staat souvenir Colorado binnen.

We lopen terug naar het hotel en gaan de auto inpakken. Auto inpakken?! Ja wij hebben al jaren een ritueel. Esther legt al haar spullen aan de linkerkant, ik aan de rechterkant. De schoenen, de jassen, onze tassen enz. Op naar onze eerste stop....de Walmart. Dit hoort ook bij ons ritueel. Hier slaan we boodschappen, koelbox, stoeltjes, kussens etc in. Ja, het is wel een kampeer vakantie, maar we houden wel van iets luxe. Al gauw zijn we klaar om te vertrekken naar onze eerste bestemming Nederland! Jaaa ze hebben hier een plaats met deze naam. We rijden via Nederland naar de Rocky Mountains waar we gaan kamperen. Dit is een kleine twee uur rijden dus we kunnen heerlijk rustig aan doen.

Bij aankomst in Nederland ontdekken we al snel dat het er super druk is; hebben wij weer..een festival. Super gezellig natuurlijk maar ook superdruk. We kunnen onze auto niet parkeren. We gaan even snel op de foto met een bord Nederland, hoe charmant.. en rijden verder op zoek naar een picnic plek.

Om 16.00 uur komen we aan Estes park waar we eerst naar het visitors centre naar binnen gaan. Daar informeren we naar kampeer mogelijkheden. We wilde graag op Moraine Campground staan. Dit hadden van Marian begrepen. Een hele vriendelijke dame vertelt ons dat er misschien nog plek is, maar dat we ons het beste kunnen melden bij het Beaver visitors centre, vlakbij de ingang van het nationale park. Wij, hup in de auto en snel naar het volgende centre. Daar komen we binnen en wat zien we....camping vol....balen. Toch maar ff vragen. Het advies is vraag het maar ff bij de camping, want misschien is er toch plek. Dat laten we ons geen 2 keer zeggen en springen in de auto. Onderweg staan in weiland tientallen Elks....gaaf! Maar geen tijd om te stoppen. Een drukte van belang maar wij kunnen door rijden.

Bij de camping aangekomen hebben we mazzel. Er is plek en we krijgen een mooie plek toegewezen. Maar niet voordat we uitgebreide informatie hebben gekregen over wat te doen als er een beer langs komt. Gelijk meldde hij ff dat er vanochtend nog een beer was weg gejaagd van de camping...zo het dan toch gaan gebeuren...een beer zien??? Die zien jullie op de foto....bijna een voetbal veld :-). Ik parkeer de auto achteruit met mijn handige achteruitrijcamera...haha...wat een luxe. We zetten de tent op genieten maar. Mariejose maakt ons eerste maaltijd. Heerlijk weer zo'n vakantie. Daarna genieten van het weer en het uitzicht. Bij het vallen van de schemer komen er een paar elks met enorme geweien ons vergezellen. Toppie!!!

Het is nu weer tijd voor onze eerst nacht in de tent....trusten!

Marian

Hoi ,

wat leuk dat het gelukt is om een plekje te krijgen op de camping , Moraine campground .! Wij vonden het ook een pracht camping en zeker sommige tentplekken .
Geniet verder !
Groetjes Marian.