Dag 3: de Rockies

Helaas voor mij weer geen slaap, maar gelukkig wel uitgerust. Mariejose heeft iets meer geslapen. Uiteraard 's nacht nog ff samen naar het toilet, want stel je voor dat we een beer ofzo tegen komen. Gelukkig alles rustig.
Op ons gemak staan we op en wachten op onze eerste beer. Wel erg spannend!

We beginnen ons ontbijt op onze picnic bank met ons mooie roodgeruite kleed. Hier zijn we super blij mee, gevonden in een feestwinkel....hahaha. We blijken een 2-tal huisdieren te hebben, een kleine eekhoorn (chipmunk) en een konijntje. Wij voelen ons helemaal thuis hier. Super aardige amerikanen hier, ze vragen zelfs toestemming om over ons terrein te lopen. Uiteraard, no problem.

Onze kampeerplek bear proof gemaakt en op naar bear lake. Omdat we al in het nationale park zitten, is het een klein stukje rijden. De parkeerplaats bij bearlake is vol, dus parkeren bij park and ride en met de gratis shuttle bus naar bearLake, goed geregeld allemaal. Daar besluiten we de wandeling naar Emerald Lake te maken. Dit is een aardige klim, dus heel rustig aan. We zitten op ruim 3 km hoogte daar, dus oppassen voor hoogte ziekte. Het is mooie wandeling via Nimph Lake, Dreamlake naar uiteindelijk Emerald lake. Het is een wandeling van circa 5 miles. Bij dreamlake hebben we uitzicht op Tyndall Glacier....alweer super gaaf! Onderweg veel mooie foto's gemaakt. Vandaag geen super hete dag, maar wel warm om te lopen. Jas aan, jas uit weer. Af en toe een spatje en veel wind!
Terug bij Bearlake nog even hiernaartoe gelopen, maar het begint nu wel door te regenen. Snel terug naar de bus. Net op tijd zitten we daar droog.

Het is inmiddels tegen een uur of 4 en vanaf 5 uur begint de Elk trail. Die hebben we gisteren vanuit de auto snel aanschouwd, dus nu er maar heen om ook foto's te maken. We rijden richting de uitgang van het park, want daar waren ze gisteren....maar helaas niets. We besluiten door te rijden en ja hoor....net buiten het park staan en liggen ze in grote getalen. Toch maar ff uitstappen en foto's maken. De politie staat er inmiddels ook en vertelt ons dat we op ruime afstand moeten blijven, want ze kunnen agressief zijn in deze tijd. Het is namelijk bronstijd. Dit doen we netjes en maken hele mooie foto's, zie de foto's.

Terug naar de tent voor weer een heerlijke maaltijd, relaxen en een potje skipbo. Helaas trekt de wind weer aan, dus de kaarten waaien weg. Ons vuurtje is inmiddels ook uit, dus weer tijd voor de slaapzak.

Tot morgen!

Ps....die beren blijven weg hoor...nog steeds geen beer gezien.

irma

succes met de beren!