vroeg op en naar Custer SP

Vandaag staan we vroeg op, rond 6.00 uur. We douchen en eten ons yoghurtje voordat we in de auto stappen voor de wildlife loop road die we gaan rijden in Custer State Park. Hier is onze parkpas niet geldig, dus bij de onbemande entree gooien we onze dollars in een envelop in de bus. We mogen een entreekaartje op ons raam plakken.

De snelheid op deze weg ligt 25 mph. Dat scheelt weer wanneer we de foto's willen maken wanneer we wild zien. Jaaahhh vandaag gaan we hopelijk de dieren van dit park zien. We hebben al verschillende herten gezien langs onze route en buffalo's ofwel bizons in Wind Cave National park.

Maar in Custer State park hopen nog meer buffalo's, maar ook prairie dogs, pronghorn deer en bighorn sheeps te zien. Afwachten maar. Rond 7.45 uur zijn we bij de loop. Er zijn nog meer mensen op het idee gekomen, maar we kunnen rustig rijden en kijken. Eerste stop....prairie dog town. Wat een schattige beestjes, zeg! Die wil ik wel in de achtertuin! Hier kunnen we uren naar kijken, maar dan doen we niet...we willen nu grotere dieren zien.
We rijden verder en ja hoor daar ligt de eerste eenzame buffalo langs de weg...wat een joekel!
Rustig vervolgen we onze weg en we zien auto's stil staan, midden op de weg. Dat betekent....beesten! En ja hoor, dit keer ezels. Hele brutale ezels. Ooit losgelaten in het park. Wel ff iets anders maar niet minder leuk. Ze staan midden op de weg en gaan ook zeker niet aan de kant. Ons geduld wordt op de proef gesteld, maar dan kunnen we verder.
We rijden verder door het mooie landschap en kijken goed om ons heen. Een Pronghorn deer (antilope) wil de weg oversteken, dus ik stop natuurlijk. Dit levert weer mooie plaatjes op.

Een hele aanrdig ranger bij het visitor center vertelt ons dag als we doorrijden we vanzelf de buffalo's tegen komen. En inderdaad ze staan daar in grote getalen. Wat een ernorme beesten! Dit was het voor nu. We gaan eind van de dag nog ff terug. Nu eerst tijd voor een ijsje, zie de foto. Kleiner was er niet, hahaha...heerlijk!