Onderweg naar Cody

Na een rustige nacht met een beetje regen staan we op. Helaas is vandaag de tent kletsnat, dus die verhuizen we eerst naar de zon. Dan kan hij ff drogen voordat die ingepakt wordt. We hebben voor de komende 3 nachten een hotel, ook erg prettig.

Rond 10 uur rijden we weg. Eerst maar weer tanken, anders halen we Cody niet. Ach tanken is geen straf. Voor nog geen 30 euro heb je een tank vol! En de amerikanen vinden het duur.

We rijden de interstate 90 op. Hier kan ik lekker doorrijden, zo'n 75 mph (120kmp). Daarna pakken we de 14alt op. Dit is een leuke slingerweg door de bergen. Met haarspeldbochten en 10% hellingen, naar boven en beneden. Het is mooi weer en we genieten van al de gave uitzichten. Regelmatig stoppen voor een mooie foto natuurlijk. Op een van de bergen komen we paragliders tegen. Ze zijn nog bezig om alles in orde te maken. Maar al snel blijkt dat er 1 gaag springen. We staan met veel mensen te kijken en iedereen heeft de camera in de aanslag. Best spannend...zo die berg afrennen...wordt onze hobby niet! Maar naar de paar mooie foto's en een fimpje rijden we weer verder.

Bij het visitor center van Bighorn National forest stoppen we voor de picnic en natuurlijk in kijkje binnen. Elk visitor center is een museum opzich met veel leuke informatie.

We rijden verder naar Cody. Daar hebben we een hotel geboekt, Green Gable Inn. Cody is de place to be, met beroemde rodeo. Als wij er zijn is dit al afgelopen, dus wij zien er niets van, helaas. Rond 15.30 checken we in. Weer een mooie ruime kamer, perfect! Eerst onze was uitgezocht.
Hier staat een wasmachine en droger...alles wordt weer fris, schoonen droog.
Tijdens het wasje relaxen we op de kamer. En kijken we waar we willen eten. Ik heb gelezen dat je bij Irma heel lekker kunt eten, dus dat wordt 'm.

Rond 18.00 uur wandelen we naar beneden en bekijken we Cody, de stad van Buffalo Bill. Irma snel gespot....nu maar hopen dat er plek is. En gelukkig we kunnen nog kiezen aan tafel of in een booth. Het wordt het laatste. Leuk hoor! Alsof we in het wilde westen zijn beland, overal enorme beestenkoppen aan de muur. Alles van hout en ook de geweren en pistolen ontbreken niet achter de bar. We worden vlot geholpen en Mariejose gaat aan de zalm en ik ga voor een stukje kip en spareribs beide met Irma Fries. HEERLIJK! Goede keus geweest.
Wij waren net op tijd, want er ontstaan nu wachtrijen hier.

Na deze heerlijke maaltijd lopen we terug voor een relaxte avond met een potje skipbo. Dan weer tijd voor een heerlijk bed, want morgen rijden we eindelijk naar Yellowstone..... :-).

Trusten!