Yeah Yellowstone!

Vandaag gaan we naar Yellowstone!! Het gevoel van steeds dichter bij komen en nu gaat het eindelijk gebeuren.
Heerlijk geslapen in Cody, in the Green Gables Inn. Een snel ontbijtje en we gaan op pad richting.. de Walmart. We moeten nl nog een paar laatste boodschapjes doen voordat we Yellowstone in gaan.

Het beloofd een mooie dag te worden met veel zon. Het wordt niet zo heel warm, rond de 24°C. Maar we klagen niet, want zolang het droog blijft..hebben we mazzel.

We gaan via de highway 14/16/20 de East Entrance binnen. Onderweg bezoeken we nog de Buffelo Bill Dam. We worden in een golfkarretje naar het visitor center gebracht; wat een luxe.

Bij de ingang van het park laten we onze jaarpas zien en we rijden zo naar binnen. We hoeven niet lang te wachten. Het is wel wat drukker omdat het vandaag Laborday is, maar dat maakt het ook gezellig.
We rijden richting Lake Village en Bridge Bay. Onderweg stoppen we bij een aantal schitterende scenic views. We rijden een groot stuk langs Yellowstone Lake, een super groot meer. Lake klinkt dan ook veel mooier. Wanneer we uitstappen waait het behoorlijk en het is even omschakelen naar het wat koudere klimaat. We lunchen bij het visitor center waar een brutale chipmunk bijna met ons mee rijdt als we niet uitkijken.

We slaan af en komen langs Bridge Bay en stoppen bij West Thumb. Hier zien we onze eerste Yellowstone Geyser Basin. Schitterende mudpools, hotpools en geysers zijn hier te zien. Via een boardwalk kunnen we een mooi rondje lopen. Wat een kleurenpracht, helder water en bijzondere uitzichten. Op de achtergrond zien we Yellowstone lake en bergen. Dat zijn hele mooie foto's geworden.

We rijden verder naar Old Faithful waar we in de Snow Lodge een cabin hebben gehuurd. Het is al bijna 5 uur. We checken in, frissen ons even op en gaan kijken waar we een hapje kunnen eten. Eerst kijken we toch nog even in het visitor center en zien dat de volgende erruptie van de bekende Old Faithful Geyser rond 6.21 pm is. Elke keer zit er rond de 90 minuten tussen. Het is een schitterend gezicht om het stomende water in de lucht te zien spuiten. Hij komt behoorlijk hoog.
We eten een hapje in de cafetaria en gaan daarna nog een rondje lopen over het terrein van de Upper Geyser Basin. Hier liggen heel veel geysers, hotpools en mudpools. Het is een mooi gezicht om al het stoom te zien bij zonsondergang. We genieten van de omgeving en zien nog een keer de erruptie van de Old Faithfull Geyser. We krijgen er geen genoeg van.

We rijden terug naar onze cabin en gaan lekker slapen in onze warme bedjes. Vannacht wordt het rond de -2..blij dat we nog even niet in onze tent hoeven.

Tot morgen!