Yellowstone

Een heerlijke rustige nacht gehad in onze cabin. Ik kijk ff naar buiten en weer een strak blauwe lucht, wel koud....de auto is wit van de nachtvorst. We ontbijten weer met onze oatmeal en pakken alle spullen weer in.

Eerst maar weer een kijkje nemen bij Old Faithful, dat blijft leuk. We lopen de hele loop richting de morning pool en zien onderweg de erruptie van de bekendste geyser van Old Faithful, de river side geyser en de castle geyser! Top 3 en wat een timing. Het is weer schitterend weer en al snel trekken we de extra laagjes kleding uit.
We hebben een overnachting geboekt in het hotel Mammoth Hot Springs. We vervolgen onze route richting het Noorden van Yellowstone. Onderweg zijn er veel plekken waar we stoppen om te genieten van alle vulkanische activiteiten van dit park.

Wanneer we aankomen in Mammoth Hot Springs staan de herten (elks) op het mooie gazon voor het hotel. We kunnen er niet langs. Veel auto's willen mee genieten van dit schouwspel, want er staat ook een enorme Bull tussen die behoorlijk staat te stampen. Er staat een police ranger de boel te dirigeren en Esther vraagt netjes hoe we bij het hotel komen om in te kunnen checken. Natuurlijk nadat we ook een paar foto's hebben genomen. Via een omweg kunnen we bij het entree van het hotel komen en krijgen we de sleutels van onze hotelkamer. Wat een schitterend oud hotel is dit! Enorme brede gangen, wastafel en 2 kingsize bedden op de kamer. En de douche en toiletten zitten om de hoek naast onze kamer.

We gaan gauw weer terug naar buiten om naar de chaos van het verkeer en fotografeerde mensen te kijken. Dit doen we op het terras van het hotel, dus we kijken netjes met gepaste afstand naar de oversteken herten (met grote hilariteit dat ze het zebrapad gebruiken..).

We eten in de plaatselijke cafetaria en lopen nog een stukje richting het visitor center. Hier is wifi beschikbaar, dus we checken nog even het laatste nieuws. Ik geniet nog even van de enorme mannetjes hert met gewei, en verbaas me weer hoe dichtbij sommige mensen lopen. Ik sta achter het hek, maar ik zie het hert zo een mevrouw aanvallen en ze rent gillend weg achter een boom. Het hert stoot dreigend met zijn gewei. Tsjongedat ging net goed zeg! We verbazen ons telkens weer wat een risico sommige toeristen nemen om al het wildlife op de foto te krijgen.

Morgen gaat we richting onze campeerplek voor 2 nachten in Canyon Village.

Tot de volgende keer.