Nogmaals genieten in Yellowstone

We stappen in onze auto richting Canyon Village na ons ochtend ritueel van inpakken en ontbijten. We vullen de waterflessen bij en rijden richting de terrassen van Mammoth hot Springs. Een heel apart gezicht, en een uitzicht dat continue verandert door het water wat uit deze Hot Springs komt. Ook hier is alles prima te bekijken vanaf de boardwalk en lopen we de juiste richting zodat we niet alleen maar hoeven te klimmen.

Vanuit Mammoth rijden we naar de north entrance waar een mooie arch is gebouwd; de Roosevelt Arch. In Gardiner, is in de staat Montana, bezoeken we het visitor center waar ook een cache ligt. Deze vinden we gelukkig, na een snelle pitstop in de restroom. We wilden de Arch natuurlijk op de foto zetten, nou dat was het meest lastige. Ze zijn hier druk aan het verbouwen aan de weg, overal oranje; pionnen, vlaggen, netten enz. Maar na het snelle parkeerwerk van Esther lukt het me om een mooie foto te maken.

We rijden weer terug het park in en rijden naar het midden van Yellowstone. Onderweg komen we schitterende overlooks, turnouts en andere bezienswaardigheden tegen. Het is maar goed dat Esther tevoren geboekt heeft want de camping is vol. We zetten onze tent op in de K-loop op nummer 227. Wat een super goede plek en ook heerlijk rustig en dichtbij de toiletten. We maken kennis met onze buren.

Het beloofd een koude nacht te worden en pakken ons goed warm in.
Morgen gaan we richting de upper en de lower falls in de grand canyon van Yellowstone.

Weltrusten.