Reis naar Calgary

Het is nu 5.30 uur. Klaar wakker, dus maar ff ons eerste reisdag beschrijven.

Om iets over achten zijn we op Schiphol. Gelijk in de rij om onze bagage af te geven. We zijn al ingecheckd dus dat moet soepel gaan. Maar helaas niets is minder waar. We zijn snel aan de beurt....tassen op de band...maar dan....

Er is een probleem met mijn ETA....geen groen vinkje. Of ik de mail bij mij heb. Gelukkig print ik altijd alles uit, dus ik kan 'm overleggen. Ja, ziet er goed uit dus na heen en weer gebel, mag ik mee. Maar kan ik nog bij de gate eruit gepikt worden. Nu is Mariejose aan de beurt...spannend...Gaat dat wel goed. Nee helaas weer bellen. Dan krijgt de dame de tip om het paspoort te swipen. En ja wel hoor nu is er een groen vinkje. Ik vraag maar ff of ze dit bij mijn paspoort ook wil doen en ja...groen vinkje. Maar inmiddels zijn we 3 kwartier verder. Daarna gelukkig geen probleem meer gehad bij de gate. Dus tip voor de volgende Canada gangers!!!

Geen wachtrij bij de douane en ook de tassen controle gaat vrij soepel. Voor 10 uur zijn we bij de gate. Nog mooi tijd voor Starbucks, smoothie en een muffin.

De vlucht met Jetairways gaat soepel en we landen op tijd in Toronto. We hebben 2 uurtjes, dus een snelle wandeling naar de douane. Hier een aantal vragen beantwoord en door naar de bagageband. Mariejose haalt een karretje en ik spot al vlot onze tassen. Snel opladen en door naar de transfer balie. Hier droppen we onze bagage en krijgen we onze volgende boarding pass. Ruim op tijd zitten we weer bij onze gate. Nu 4 uur vliegen naar Calgary. Bij aankomst regent het pijpenstelen en is het 6 graden. Das wel ff iets anders dan bij jullie.

Maar vandaag beloofd het een mooie droge dag te worden en een graad of 20.

Rond 18.30 uur zijn we bij ons hotel aangekomen. We hebben weer een mooie auto onder onze kont. Dit keer een Chevrolet Equinox, bordeaux rood met open dak en 4800 km op de teller. Ruimte genoeg voor al onze spullen!

We willen snel nog iets eten en besluiten naar het restaurant in ons hotel te gaan. Dat was helaas geen goede keus, maar ja we wilde niet meer weg. Eerst bijna een uur zitten wachten tot we konden bestellen. Hebben we de bestelling doorgegeven komen ze ons vertellen dat onze bestelling is zoekgeraakt...dat geloof je toch niet. Dus geven we onze bestelling nog een keer door. We zijn te moe....dus we blijven rustig wachten. Dan krijgen we eindelijk ons eten. Gelukkig smaakte het heerlijk, maar hier gaan we vanavond dus niet meer eten. We hadden wel hele gezellige Amerikaanse gezinnen om ons heen waar we ff mij konden kletsen en die verbaasde zich ook hoe het allemaal ging en hebben er ook iets van gezegd. Ach zo hebben we weer een lange dag gehad met mooie verhalen. Om 22 uur zijn we na een heerlijk douche gaan slapen.

Vandaag hebben we een relax dag. Straks uitgebreid ontbijten en dan richting CrossIron Mills shopping mall.

Groeten uit Calgary

Hannie

Gelukkig goed aangekomen ! Leuk verhaal! Fijne vakantie!

Marian

Op naar Banff? Wij zitten in de zon in het oosten van Canada. Maar zouden ook zeker weer in jullie gebied willen zijn. Veel plezier. Groetjes

Ina

Dat was ff spannend dames, maar gelukkig verder goed aangekomen. Ja wij hebben hier heerlijk weer!
Piet en ik hebben ook eens erg lang op ons eten moeten wachten, maar dit spant de kroon! Bestelling zoekgeraakt. Ach, mensen maken fouten dus zij ook. Lesje geduld na een lange reis, valt niet mee.
Maar wat een mooie auto. Fijne vakantie !

Bianca V

Klinkt goed!
Goeie reis en nu genieten.
Wel jammer van dat wachten op het eten; -( Maar gelukkig hebben jullie vakantie. Fijne reis nog en benieuwd naar jullie verhalen!

Irma

Wat een gedoe moet het groene vinken. Maar jullie zijn er. Yes.
Leuk die verhalen.
Met de beesten alles goed hoor Esther.
Groetjes

Nelly

Tjee hebben jullie weer.(:) en dan ook nog wachten op eten...maar nu genieten hoor hoop dat jullie lekker zijn uitgerust nu en wacht vol spanning op het volgende verhaal.
xxxxx