Op naar Banff

Na een heerlijk ontbijtje (de ontbijt-mevrouw herkende ons..) pakken we onze spullen bij elkaar en richten we de auto in. Zoals altijd liggen de spullen in de kofferbak voor Esther links en voor mij rechts. Dit keer veel opbergkastjes in superauto. We gaan vandaag naar Banff via de A1. Voordat we op weg gaan stoppen we nog even bij de Walmart voor campingstoelen, koelbox en eten. Het beloofd een schitterende dag te worden; de zon schijnt en geen wolkje te zien.

Banff ligt op 145 km afstand van Calgary. Ongeveer een uur en drie kwartier rijden. Wij rijden daar natuurlijk iets langer over...het is tenslotte vakantie.

Boodschappen doen duurt even... Rond 14.30 uur komen we aan in Banff. We gaan eerst het visitor center opzoeken. Daar kunnen we een kaart regelen van de omgeving maar ook informeren welke campings nog ruimte hebben.

Nou dat laatste was er niet meer volgens de vriendelijke dame van het visitor center. Alle campings zijn vol en best recommended is dan maar door te rijden naar Lake Louise. Hmm denken we..om er toch zeker van te zijn dat alles vol is rijden we naar Tunnel Mountain. Een reuze grote camping met wel 3 verschillende locaties. Wij beginnen bij village 1 en staan in de rij voor het inchecken. Wanneer we aan de beurt zijn, blijkt er nog ruim plek te zijn. Ons plekje voor 2 nachten is D59 met een prachtig uitzicht op een mountain. Staan op 70 meter van het toiletgebouw en de camping is supergroen. Veel bomen, gras en mooie tentplekken met picknick bank en firepit. De tent is snel opgezet, men hier en daar een praatje en we eten onze eerste maaltijd op een sjiek tafelkleed. Natuurlijk hebben we bij een heerlijk kampvuurtje een spelletje gedaan. Morgen gaan we de omgeving van Banff bekijken.

Weltrusten!