Lake Louise en Moraine Lake

Regen, regen, regen...wel 18 uur lang. Dat is inclusief de nacht. We zijn blij dat onze tent dat nog net vol houdt. Maar het gaat de pret niet drukken, we zijn wel wat gewend. De omgeving is super mooi en ach een paar natte voeten zijn zo weer droog. En Esther heeft zelfs het geluid van de nachttrein niet gehoord door de regen vannacht. We ruimen snel onze tent op en pakken deze nat in. Hopen dat het droog wordt zodat we hem kunnen drogen. We ontbijten in Banff en gaan nog even snel langs het postkantoor om een kaartje op de bus te doen.

Vandaag gaan we richting Lake Louise. We willen graag via de 1A ipv via de Trans Canadian Highway. Maar helaas is deze gesloten. We vermoeden vanwege het grote brullende wildlife wat daar rustig vrij rond wandelt...snelweg of niet. En om ze een beetje de rust te gunnen van stilstaande toeristen hebben ze de 1A gesloten. Via de Trans Canadian Highway gaan we op pad naar onze volgende verblijfplaats. Ook dit is een mooie route en we rijden onder een mooie viaduct voor oversteek wildlife. Er zijn verschillende viewpoints onderweg. Ook hier hebben we af en toe regen. Maar we leren wel het e.a. van de geschiedenis van Canada. Via Mountain Village kunnen we toch de 1A weer oppakken. Hier rijden meerdere toeristen in een rustig tempo zodat we goed om ons heen kunnen kijken en genieten van de omgeving. We besluiten nog een stukje richting Banff te gaan om toch te proberen Johnston Canyon te kunnen bereiken, maar helaas vertelde de parkranger dat deze gesloten is, wel kunnen we een klein stukje doorrijden, mogelijk zien we de 2 beren die zij vanochtend gezien heeft. Nou dat zou leuk zijn, maar we denken ook wel dat de beren gesmeerd zijn :). Ik denk dat onze beer Jasper gaat heten, want ik las dat Jasper meer beren heeft dan Banff. Dus wie weet. Onderweg ook weer genoten van ons kleinste wildlife: dit keer de ground squirrel. Altijd grappig om deze beestjes druk bezig te zien.

We komen aan in Lake Louise en besluiten toch maar eerst naar het Visitor Centre te gaan. De mountains zijn schitterend en ligt toch nog een hoop sneeuw op. Er zijn ook meerdere trails met een avalanche waarschuwing. Wanneer we Lake Louise binnen rijden ervaar ik toch, hoewel 14 jaar geleden, een vertrouwde omgeving. Ik weet het nog goed... de onweer, het heerlijke broodje met cranberries en de gezellige drukte. En wat een prachtige omgeving; overal waar je kijkt bergen, bergen en nog eens bergen.

Gezien de regen, af en toe miezer regen gaan we proberen in een hotel te overnachten. Even drogen. Dit lukt en we verblijven in het Lake Louise Inn.

We gaan eerst naar Moraine Lake. Dit is een mooie weg naar het eerste Lake. Hier kunnen we parkeren op de parkeerplaats, ondanks de drukte hebben we mazzel. We lunchen hier en lopen langs de Moraine shore. Meerdere kano's varen op het blauwe meer. Waardoor je goed kan zien hoe groot het Lake is en de bergen er om heen. Wanneer we foto's maken horen we een enorme herrie...meerdere stenen glijden naar beneden. Wat een kabaal!

Het weer wordt steeds beter en het zonnetje schijnt heerlijk. We rijden door naar Lake Louise. Gezien het mooie weer blijven we zo lang mogelijk buiten. Ook hier weer veel toeristen. En de sfeer is opperbest. De zon schijnt! Denken we allemaal. Wanneer de zon schijnt geeft dit ook een schitterend uitzicht op de bergen. We lopen een stukje langs het rand van het meer en ook hier zijn er meerdere kano 's op het water. Wanneer je goed kijkt naar de sneeuw op de top van plain of six glaciers kun je zien dat er sneeuwverschuivingen zijn geweest.

Vanavond eten we in Mountain restaurant een hamburger met fries. Bedient door een Schotse ober..vergeet ik prompt weer de 15 % tip in te toetsen bij het betalen. Contant tippen is gelukkig ook goed.

We hebben onze tent te drogen hangen in de douche, werken onze blog bij (lang leve wifi) en kijken of we toch niet morgen onze overnachting kunnen reserveren op de camping bij de Columbia Icefields. Dit kan niet, dus morgen vroeg op pad, want overnachten met een uitkijk op een gletsjer lijkt ons geweldig mooi.

En nu slapen

Hilda

Prachtige verhalen die gelukkig eindigen met ZON, hele mooie foto's! Een bijzondere vakantie, geniet ervan!

Thera

Mooi zeg wat ik op de foto's zie, dus voor het eggie is het natuurlijk helemaal prachtig! En gelukkig geldt het voor de hele wereld: na regen komt zonneschijn. Dus ook daar helemaal bij jullie!

Jolanda

Leuk jullie verhalen te lezen, we krijgen er zin in hoor!