Icefield Parkway

Na een heerlijke warme en droge nacht gaan we weer op pad. Na een korte stop voor koffie en een paar boodschappen rijden we naar Lake Louise. We nemen ons ontbijtje mee genieten de laatste keer van het uitzicht. Wat gaaf hier!

We rijden de Icefield Parkway omhoog naar Columbia Icefield. Onderweg zijn heel veel mooie viewpoints. De een nog mooier dan de ander. Dit moet je echt met eigen ogen zien. Overal waar je kijkt hoge bergen met sneeuw.

We hopen natuurlijk ook groot wild te stoppen. En ja dat lukt. We spotten onze eerste grizzlybeer langs de kant van de weg. Er staan al een flink aantal auto's in de berm. Uiteraard parkeren wij er gewoon achter. Tegen alle adviezen in stappen wij (net als iedereen) uit de auto voor een snelle foto. Die willen we natuurlijk niet missen. We zijn er nu van overtuigd dat er beren in het wild bestaan. Het was een mooie kleine beer die heel rustig in het gras stond te wroeten.

Het aantal km vandaag is laag, maar door de vele stops is het al snel 13 uur. We moeten nog een uur rijden naar de Icefield en daar willen we kamperen. Dus we besluiten in 1 keer door te rijden en geen stops meer te maken. In de hoop dat weer nog bij kunnen op de camping. Er zijn maar 31 plaatsen vandaar.

Bij aankomst op de camping hebben we nog keuze gelukkig. We kiezen plek 21...ruime plek uit de wind met uitzicht op de bergen. We zetten de tent op om te drogen en maken sandwiches. Wat is kamperen toch heerlijk zo.

We zijn weer fit en hebben een slaapplaats, dus we rijden wee terug naar Crossing. Onderweg pakken we alle stops aan de rechterkant mee. Heel veel gave foto's! Bij Crossing drinken we wat en trakteren we ons zelf op carrot cake. Het is vakantie he. We kunnen hier in het zonnetje zitten.

Terug naar de Icefield pakken we de gemiste stops....we zien steeds weer andere mooie uitzichten.

Terug op de camping maken we een praatje met onze overbuurvrouw. Ze komt uit Australië en weet al precies wie er allemaal op de camping zit. Er zit 16 man sterk van het Britse leger. Zij oefenen hier op de gletser. Nu zijn wij ook weer op de hoogte.

Na een heerlijke pasta maaltijd gaat het vuur aan. Het is wordt steeds kouder dus een beetje warmte is heel prettig. We halen onze marshmallows te voorschijn. Dit gaat super op onze reuze vork en smikkelen ze op.

Rond 22 uur kleden we ons om en gaan met veel kleding richting ons bed. Wat een kou!

Brrrrrr......trusten!

Loes

Zeg, kijken jullie uit met die beren?! In Alaska niet zo goed afgelopen..

Marie-Jose

He Loes....uitkijken doen we zeker. Maar gisteren toch nog even verrast in Blue River tijdens de picknick. Op 20 mtr liep een black bear achter mij langs. Esther zag m gelukkig. Hij sjokte gewoon verder..staat in ieder geval op de foto. Verhaal volgt. We zijn alert.

Thera

grizzlybear = griezelbeer?