Icefield Parkway naar Jasper

Goedemorgen! Wat was het koud vannacht. Maar nu snel aankleden en ontbijten met onze warme havermout. We pakken onze tent in en rijden naar de Icefield. We hebben besloten alleen naar het viewpoint te lopen en niet met de bus mee te gaan de gletser op. Erg benieuwd hoeveel er veranderd is na 14 jaar. Veel dus...we kunnen alleen van afstand de gletser bekijken. De vorige keer konden we 'm nog aanraken. Ook hier maken we mooie foto's. We zijn heerlijk vroeg dus het is lekker rustig. Daarna nemen we een kijkje in het information centre. Daar hangen gave oude foto's met o.a. de historie van het maken van de Icefield Parkway en we zien een film van 20 minuten.

We rijden vandaag naar Jasper en hopen op de camping Whistler 3 nachten te kunnen blijven. Onderweg veel viewpoints met o.a. Tangle Falls (kijk uit met oversteken), de schitterende Sunwaptafalls, fantastische uitzichten op mountains en de Stutfield & Brewster glacier. Bij Bubbling springs nog even een cache gepakt en een toiletstop (super schoon en fris trouwens). Bij goats en glaciers een bijzonder mooi uitzicht..geen goats helaas. Wat ook leuk is en zeker herkenbaar is dat je bij elke stop wel dezelfde reizigers tegen komt.

Via de 93 rijden we Jasper binnen, en ontdekken dat we Whistler road voorbij gereden waren. Verderop even keren en op naar de camping. Bij aankomst blijkt er gelukkig nog plek te zijn. Het is vrijdag en er is mooi weer voorspeld voor het weekend, dus het is gezellig druk. We staan op rondje 16 plek i. Super grote camping met 781 plekken (is even wat anders dan de 33 plekken op icefield) maar daar merk je niets van. We hebben een mooie grote plek en staan beschut met bomen en struiken om ons heen. Afwas plek binnen 100 meter evenals toiletten...wat willen we nog meer. Geen firepit, dus nu maar hopen dat het niet al te koud wordt en de muggen ons met rust laten. Maar voorlopig valt het mee met de muggen.

We hebben 2 dagen in Jasper, mooie startplek voor het bezichtigen van Jasper National Park.

Tot morgen!