Onderweg naar Clearwater

Vandaag breken we de tent weer af, dus op tijd op. Eerst alles inpakken en daarna ontbijten en douchen. Gelukkig hebben we voor die volgorde gekozen, want we hebben toch weer druppels. Maar de tent zit droog in de auto.

We rijden Jasper uit en gaan op weg naar Clearwater. Vandaag wordt een beren dag....we voelen het. En inderdaad we zijn nog maar kort onderweg en daar steekt een zwarte beer voor ons de weg over. Heel vreemd omdat te zien gebeuren. Maar gaaf! We vervolgen onze weg door het mooie landschap, veel bergen met sneeuw. We maken een stop bij Mount Robson. Helaas zit deze berg in de wolken, maar dat schijnt meestal het geval te zijn. Hier genieten we van een heerlijke kop koffie/cola en natuurlijk een plak cake.

Daarna op naar British Columbia. Hierdoor hebben we vandaag 25 uur, want het is hier een uur vroeger. Inmiddels is het ruim tijd voor de lunch en we zoeken een picnic plek. We rijden Blue River binnen. Een heel klein gehucht, maar we vinden een mooi plekje in een park aan een meer. Dus alle spullen uit de auto en uitgestald op tafel. Heerlijk aan het eten....Zie ik ineens op het spoor op nog geen 20 meter afstand een zwarte beer wandelen. Ik waarschuw Mariejose ff. We wachten ff af...komt hij onze kant op. Dan gaan we heel snel naar de auto of is dit niet nodig. Gelukkig ziet en ruikt de beer ons niet en waggelt hij rustig verder over de rails. Als hij ver genoeg weg is, ruimen wij snel onze spullen op en stappen in de auto. Inmiddels komt er ook een trein aan en moet de beer van het spoor. Loopt hij toch weer onze kant op. Wij wachten in de auto wat de beer doet. Daarna die kant opgereden... we weten nu ook dat een beer dus gewoon in de prullenbak kruipt. En wij hebben een paar bijzondere foto's :-).

Rond een uur of 16 zijn we in Clearwater. De rest van de dag is wassen en relaxen. We hebben een KOA camping uitgezocht, want hier staat een wasmachine. Onze kleding ruikt weer heerlijk fris.

Mariejose maakt een heerlijk soepje en we lezen en kaarten nog wat.

Tot snel!

Ina

Lekker spannend, dames. Geen leeuwen, maar beren op de weg/rails.
Gelukkig kunnen jullie het nog na vertellen met prachtige foto,s.
Deze foto komt uiteraard in de nieuwe kamer tehangen!

Bianca V

Wat een mooie verhalen weer zeg. Echt genieten om jullie verhalen te lezen! Heel benieuwd naar jullie bijzondere foto's