Dag van het stilstaan

Tja...Staan in de file op de HWY 99 richting Horseshoe Bay. We willen straks de ferry nemen richting Langdale. Maar ja als we al bijna 45 min op een schitterende dag in de file staan, kunnen we maar beter beginnen aan deze blog. Vannacht heerlijk geslapen in ons super en leuk Adara hotel in Whistler. Daar hebben we de auto in de parkeergarage laten zetten. Das lekker makkelijk.

Vanochtend in Whistler village ontbeten bij de starbucks. Heerlijk en :) altijd goeie koffie. Na ons yoghurtje en drinken gaan we nog even gauw de supermarkt in. Nog wat boodschapjes halen, ook hier vind ik de prijs meevallen. De vrolijke kassadame attendeert ons er nog op dat het water in Whistler prima gedronken kan worden. Maar we geven aan dat we verder gaan reizen langs de sunshine coast. Ojaaa...das mooi. Daar is ze nog niet geweest. En zo gaat dat altijd, waar je woont of werkt neem je niet genoeg tijd voor al dat moois om je heen. We halen onze spullen op en laden alles in de auto. Of onze auto er nog schoon uit ziet. Euhhh nee helaas niet. De weg naar het Lake in Wells Gray park heeft aardig zijn sporen achter gelaten.

De zon schijnt prachtig en we pakken onze tocht verder op via HWY 99 langs Squamish. Onderweg zijn er 2 watervallen; Brandywine falls en de Shannon Falls. Allebei weer super mooie watervallen, vooral de Shannon is schitterend om te zien. Tussendoor gaan we Brackendale tanken en willen we kijken naar de Eagles. Maar deze plek staat zo aangegeven op de borden dat wij m niet kunnen vinden. Jammer.

We lunchen bij Shannon falls. Daar is een mooie picknick plek met toiletten. Ziet er allemaal goed uit. Hierna belanden we in de file. Na 1,5 uur bijna alleen stil staan, kunnen we verder. Er was een ernstig ongeluk gebeurd met een motor. Dus de weg was afgesloten en er mochten steeds een paar auto's langs van beide kanten...tja...dat duurt ff. Gelukkig hadden we de lunch al op. Rond 15.30 komen we bij de Ferry naar Langdale aan. Helaas is die vol en moeten we wachten op de volgende, die van 17.50 uur. Ach, we hebben vakantie dus chippie erbij en ons boekje lezen.

We hebben een mooie en rustige overtocht van 40 minuten. Even een praatje gemaakt met 2 heren en die geven aan dat we een goed weekend hebben uitgezocht....het is eindelijk mooi weer aan de sunshine coast. Kijk das mooi.

We zoeken snel een camping op. En we hebben mazzel en er is plek op Roberts Creek, een mooie BC camping. Een mooie grote plaats in het bos. We zetten de tent snel op en eten een soepje. Tis inmiddels al over 20 uur, dus dat werd wel tijd. Daarna nog een spelletje take 10 en weer bedtijd.

Trusten!

Ina

Oom Driekus hield van ijspegels en mooie luchten en jullie van mooie watervallen. Zeker ook veel foto,s van gemaakt. Wat jammer dat je niet mee kon met de ferry van 15.30 en je moest wachten op die van 17.50. Hebben jullie je ook die tijd van wachten kunnen vermaken?