Verder langs de sunshine coast en naar Vancouver Island

Vandaag rijden we het laatste stuk van de sunshine coast. Het is hier nog steeds lekker warm. We vertalen Katherine Lake en rijden Highway 101 verder omhoog. Onderweg genieten we van de mooie uitzichten en relaxen we langs de kust. Natuurlijk hoort hier ook weer een muffin bij. Af en toe pikken we een cache op....toch leuk zo'n hobby.

In Powell River informeren we bij het visitor centre naar een mogelijke camping en de aardige dame geeft aan dat er een mooie camping in Lund zit. Ze belt zelfs of er nog plaats is....en ja...nog 1 plekje. Ik krijg de telefoon aan gereikt en we reserveren....Tot 18 uur houdt ze de plek vrij. Dat komt helemaal goed.

Op ons gemak bekijken we Powell river. We vinden een leuk parkje met uitzicht op zee. Hier zetten we onze stoeltjes neer en genieten van het uitzicht op zee.

Nog even een paar boodschappen en dan rijden we door naar Lund. Dit is het begin punt van Highway 101....Deze weg loopt door tot in Mexico en is een de langste kustwegen ter wereld. Een piepklein plaatsje met een camping, hotel en restaurant. Uiteraard pikken we hier ook 2 caches op...was goed zoeken, maar toch weer gevonden. Weer 2 leuke plekjes gezien. We genieten ook hier van het uitzicht en de ondergaande zon. In de verte zien we nog iets wat op dolfijnen lijkt, maar of dat ook zo is... we zullen het nooit weten. Wel komt een harbour seal ons nog even begroeten, erg leuk!

De volgende ochtend breken we de tent weer af en rijden naar Powell River voor de overtocht naar Vancouver Island. We hebben gisteren geïnformeerd of we moeten reserveren als we de boot van rond 12 uur willen nemen. Nee, was niet nodigen inderdaad we zijn mooi op tijd. We zetten de auto in de rij en gaan vervolgens nog even bij het water zitten. Koffie, cola en een muffin, die horen daar natuurlijk bij. Het is heerlijk weer, dus geen straf.

We rijden de boot op en gaan boven op het dek van het uitzicht genieten. Het is ongeveer een uurtje en het water is heel rustig. Helaas spotten we geen dieren in het water, maar het uitzicht is prima!

We rijden vanaf de boot naar Campbell River via Highway 19A, oceanside Highway. Nou....heel veel oceaan zien we niet....er staan bomen of schuttingen in de weg, hahaha. Maar het is een leuke weg om te rijden. Uiteraard op een mooi punt weer een picnic. We willen op Parkside campground staan voor 2 nachten, dus rijden we daar eerst heen. De eigenaresse helpt ons en zet ons op een mooi plaatsje. Niet op het tentveld, want daar staan we dan alleen. Dan slaapt ze niet lekker...2 dames alleen achter op de camping. We staan nu dichtbij de toiletten en douche, dus ons hoor je niet klagen. We draaien nog een wasje en lezen nog wat. Dan is het weer tijd voor een lekkere maaltijd en daarna nog een potje skipbo en take 10.

Groetjes!

Michel

Weer leuk om te lezen en al helemaal omdat we jullie reis gaan doen. Is dat cachen tijdens je vakantie niet zonde van je vakantietijd ?