Elk fall

Vandaag heerlijk wakker worden op onze camping Parkside Camping in Elk Fall National Park. We hebben geen haast; eerst douchen en dan lekker ontbijten. We kletsen wat, doen de huishoudelijke klussen en stappen in de auto. We gaan de falls bekijken en de suspension bridge bekijken. De ingang van het park ligt op 5 minuten rijden. Het park is aan het verbouwen, hier en daar staan wat oranje hekken, maar alles is goed bereikbaar. In maart 2018 is het af. De wandelpaden staan goed aangegeven. We lopen naar de Elk Falls waar ook de brug is. Net voor ons is er een bus gestopt. We wachten tot deze groep weg is, en dan hebben we dit kleine maar bosrijke hoge bomen park voor ons alleen.

We zien een klimmer, of is het een 'afdaler' :) een poging wagen om naast de Falls naar beneden te klimmen. Zelf proberen we halverwege de brug te lopen en kan Esther een mooie foto maken van de falls. Vooral niet naar beneden kijken... We zijn niet de enigen die er zo over denken en wij vinden iedereen dapper die een poging waagt.

We wandelen om de Falls heen en lopen via de 'oude parkeerplaats' naar de bovenkant van de Falls. Hier zitten we heerlijk in het zonnetje genieten, en bewonderen we de kunsten van de klimmer. De temperatuur is al weer aardig gestegen naar 23 graden. Naast ons verschillende poeltjes waarin kikkervisjes langzaam groeien. We zien al verschillende stadiums, van visje naar visje met poten. Het is wel leuk om naar te kijken.

We vervolgen onze route naar Campbell River. Waar we drinken, koffie en muffins halen bij de Mac. Super goedkoop en lekker. Dit eten we op op een bankje langs de kust met een fantastisch uitzicht. We zien onderweg het resultaat een houtuitsnijwerk wedstrijd. Er staan prachtige stukken bij allemaal met een verschillend thema waaronder beren, 150 jaar Canada en de grote vriendelijke reus (BFG) met Sofie. We maken foto's en...hebben we Eagles gezien.

Vanavond niet koken, maar we eten fish and chips bij Dick's. We kiezen voor zalm en halibut. We krijgen enorme grote stukken vis. Heerlijk! Achter ons zitten een heel bijzonder stel mensen....zo uit een film Scooby Doo weggelopen. Daarna terug naar de camping voor nog een laatste vuurtje. Mariejose maakt er weer een mooi vuurtje van. Ze heeft ' s middags nog een paar blokken kleiner gehakt. Natuurlijk weer kaarten en daarna de tent weer in.

Trusten!