Route 93a en Jasper

We hebben vanmorgen weer hetzelfde ritueel als gisteren. Geen haast, want we blijven nog een nacht. De ochtend begint bewolkt dus we rijden de 93a af naar het zuiden. Uiteraard zijn hier weer een aantal mooie vergezichten en lakes te vinden. De weg is slecht met grote gaten, maar gelukkig niet druk. Dus de gaten zijn goed te omzeilen. We maken een lange stop bij de Athabasca Falls. Ook weer een gave waterval. Dit water gaat met grof geweld door de kloof. Op sommige plekken kun je zien waar het water doorheen ging, maar inmiddels heeft het water een andere weg gevonden. Natuurlijk maken we weer veel foto's. Niet alleen voor ons zelf maar ook met toestellen van anderen. Veel gevraagd: Can you take a picture of us. Ja natuurlijk....we zijn de beroerdste niet.

Inmiddels is het weer tijd voor de lunch. We rijden naar Old Fort Point. Een mooie plek met uitkijk op de Athabasca river. Hier komen de raftboten ook aan wal. Dus we kunnen ze aan zien komen. Leuk gezicht. Ook is hier een hond heel druk in de weer zijn stok uit het water te halen....Hij is onvermoeibaar, als zijn baas niet snel genoeg gooit, wordt er luid geblaft.

We rijden vervolgens naar Jasper om een kijkje te nemen in het station. Natuurlijk moet hier ook gecacht worden. We pikken er 2 op. Helaas kunnen we geen TB/Coins (voor de kenners) droppen. Het zonnetje schijnt en het is bijna wind stil, dus we besluiten een bankje bezet te houden. Natuurlijk hoort hier iets lekkers bij....dus we hebben een raspberry/white chocolate scone gescored.

Op dit bankje hebben we mooi uitzicht op de bergen en op alle toeristen die voorbij wandelen. Mensen kijken is ook geen straf.

Rond 18.30 halen we kippetjes en rijden terug naar de camping. Op de camping staat ineens een groot hert (elk) langs de weg. Dit is voor het eerst dat we er in tegen komen. Ze weinig haast en graast rustig door. Het is een heerlijk avond, dus ff blog schrijven en boekje lezen. Helaas hebben we wel iets meer last van muggen....maar dat mag de pret niet drukken.

We zijn klaar om naar bed te gaan....horen we geritsel...en ja wel daar komen zeker 20 Elks achter onze tent langs. Mama met kleintjes en pubers. Weer een gaaf moment!!!

Oja voor diegenen die de Hunger Games hebben gezien...Wij hebben de Mocking Jay (vogel) op de camping. Elke ochtend en avond fluit hij het deuntje voor ons.

Tot de volgende keer!

Irma

Zo even alle verhalen gelezen.
En mooi weer en beren zien, eindelijk dan die beren. ze bestaan dus echt in Canada.
Wat een natuurschoon zeg, moet toch ook maar een keer die kant op.

Nelly

Fantastisch die verhalen. Lekker genieten zo. Maar kijken jullie uit voor de zwarte beren! Of hebben ze die daar niet?
In Alaska zijn 3 mensen aangevallen waarvan 2 het niet hebben overleefd.
Dus blijf liever hier en geniet wel van jullie verhalen.

Katinka

Wowie!! Wat een geweldig avontuur weer! Leuk om te lezen wat jullie zoal beleven. Het ziet er allemaal mooi uit. Misschien toch ook eens gaan? Veel plezier nog.

Thera

Weet je dat een beroemd opperhoofd Elk in januari is geboren en dat de capaciteiten van deze man toegeschreven worden aan alle mensen die in januari zijn geboren: sterk, besluitvaardig, autonoom, passie en kleurrijk. Net zoals jullie Elks. (of is het Elken)
Enne mocking jay: knap dat je die herkend. Er schijnen ook oorbellen van te bestaan.
Zie zo, mijn reactie heeft weer geen enkele nuttige bijdrage geleverd, die van jullie gelukkig wel!