Naar Nanaimo

Wolken, wolken en nog eens wolken. We staan in de wolken. Tent droog meenemen gaat niet lukken, maar met onze inpakroutine krijgen we alles goed mee. Binnentent vochtig, maar bijna droog. Buitentent nat, apart plekje in de auto in een zak. De wolken gaan vandaag verdwijnen, maar dat gaan wij niet meer meemaken.

Vandaag vertrekken we richting Nanaimo. Esther heeft het even voor me gespeld. :) Na 3 nachten voel ik zo langzaam een onrust naar boven komen om verder te reizen. Gelukkig gaan we vandaag nieuwe plekken bewonderen op Vancouver Island.

We rijden terug via de Pacific Highway 4, door Port Alberni, langs Parksville, waar we naar het zuiden rijden via de 19 en af en toe de 19a. Het begin van deze weg heeft nogal veel bochten, maar Esther rijdt hier als een professional door heen.

Als het lukt en er is plek, want morgen is het tenslotte Canadian Day, willen we op Jinglepot camping overnachten. En vandaag vrijdag begint voor veel Canadezen een lang weekend of zelfs de vakantie. Op deze camping hebben we 14 jaar geleden ook gestaan, dus het zou heel leuk zijn als dit lukt.

In Port Alberni maken we een tussenstop bij de Mac. Hier kunnen we even internetten, plasstop doen en kletsen we bij met een Nederlandse Canadees. (Die ook een Duits en een Oostenrijkse achtergrond heeft). We stappen weer in de auto, en ondertussen laden we onze telefoons op in de auto via een omvormer. Ideaal!

Onderweg stoppen we bij Cathedral Cove. Lekker druk hier, we merken dat het weekend wordt. Aan beide kanten van de weg wandelen we hier een loop waar torenhoge indrukwekkende cedars staan van wel honderden jaren oud. Een paar bomen liggen op de grond, waardoor je langs deze liggende boom oploopt. Dan zijn we ons nog meer bewust hoe groot deze bomen wel niet zijn.

We stappen in de auto en onze volgende stop is Little Qualicum Falls. Hier heb je een Upper fall en een Lower fall. We bewonderen deze lange rivierstroom al langlopend en op verschillende plekken zijn er mooie views waar een mooie foto gemaakt kan worden. Tussendoor lunchen we op een schitterende picknick plek, en ben ik me ervan bewust dat wij niet altijd zo'n mooie plek hebben in Nederland. De temperatuur is al aardig opgelopen, ik denk nu wel tot zo'n 27 graden en in de lowerfalls nemen een paar tieners een gedurfde duik in het water. Onze korte broek hebben we weer aan!

We rijden door naar Nanaimo. Maar natuurlijk hebben we met mooi weer wel een ijsje verdiend. Dus stoppen we bij de Mac in Parksville. Esther heeft ontdekt hoe ons navigatiesysteem ons zo naar de volgende Mac rijdt ;) Hier hebben ze weer andere Mcflurry smaken en de snacksize is meer dan groot genoeg.

We zijn bijna bij de camping en besluiten nog even wat boodschappen te doen bij de save-on-foods. We eten vanavond pasta met rode saus en gehakt met als toetje carrot cake.

Wanneer we aankomen op onze camping herkennen we niet gelijk of we goed zijn. Maar wanneer de Japanse beheerder John naar buiten komt om ons te registreren, weten we eigenlijk gelijk...Deze camping is het! Wanneer we dat aan hem vertellen dat we hier 14 jaar geleden ook hebben gestaan wordt hij heel enthousiast. Hij heeft nog een plek voor een nacht, en vertelt ons gelijk wat de volgende dag allemaal kunnen doen wanneer we richting Victoria rijden.

Op dit moment doet Esther de was, is inmiddels onze tent weer droog (onze gele gedoneerde waslijn is een uitkomst) en schrijf ik de blog. Vanavond doen we voor de laatste keer in de buitenlucht op de picknick bank bij onze tent een spelletje. Morgenavond slapen we heel lux in het Robin Hood Hotel in Victoria.

Thera

Zo ik was behoorlijk achter met lezen. Maar vanavond eens lekker voor gaan zitten. Meegereist: reuze bomen, herten, wolken, waterval, strand, mcflurry's, leuke mensen en al het andere wat jullie ervaren en meemaken.
Heerlijk. Ik kan er weer tegen. Schrijf maar snel de nieuwe avonturen!