sunshine coast

Vandaag starten we relax. Rustig opstaan, ontbijten en de tent afbreken daarna alles weer inpakken. Net als andere jaren zit er weer een goed systeem in en de auto is zo gepakt. We rijden richting Sechelt. Onderweg stoppen we bij een mooie beach. Een schoolklas is daar druk aan het rond kijken. We zien een paar kleine en bijzondere krabjes. De kids vragen waarom het een bolletje op deze krab zit. Ik heb geen idee en de kids ook niet. Helaas ik kan ze niet verder helpen met de biologieles ;-). Langs deze kust zitten ook grote zeesterren. We zien er 1 paars van kleur....gaaf!

We genieten nog ff van de zee en gaan weer verder. Uiteraard nog een cache onderweg. In Sechelt bezoeken we het visitor centre en een aardig dame helpt ons aan informatie. We willen kamperen bij Katherine Lake. Zij adviseert te bellen, omdat het heel druk is. Helaas krijgen we de voicemail en besluiten om er direct heen te rijden...misschien hebben we mazzel...

En ja, dat hebben we. Donna, the caretaker, vertelt ons dat er een plekje is vrijgekomen en daar mogen we onze tent neerzetten. Het is een stuk kleiner dan gisteren....maar alles past precies. We gaan nog ff terug naar de kust voor een ijsje en relaxen.

Daarna kookt Mariejose weer een lekkere maaltijd klaar en steekt de haard aan. Zo blijven de muggen op afstand. Blog typen en dan weer een spelletje.

Tot snel!

Hilda

Prachtig hoor: mooie, stoere verhalen! Ben benieuwd naar de berefoto's :-)
Veel plezier nog met jullie avontuur.

Thera

Met systeem de spullen en de auto snel inpakken. Kan ik bij jullie een cursus volgen?

Ina

Ik wist niet dat er paarse zeesterren bestaan. Ik neem aan dat daar ook een foto van gemaakt is.
Hee Esther. Paars is jouw kleur, neem je er 1 mee naar je nieuwe woning of is dat zielig. Waarschijnlijk mag hij ook de grens niet oer dus laten liggen dan maar !!!

Eva

Nu pas de tijd genomen om alle verhalen rustig te lezen. Wat gaaf wat jullie allemaal meemaken!! Beren in het bos, Elks en alle andere dieren. Ook leuk dat jullie samen al een routine hebben in auto inpakken etc ;) Ben heel benieuwd naar alle foto's van de ongetwijfeld prachtige natuur!

Veel plezier daar!!

Michel

Van die mooie verhalen krijgen we meer en meer zin om de zelfde route te volgen.

Bianca

Even aan Joost gevraagd: sommige krabjes dragen een stukje koraal boven hun hoofd ter bescherming, tja moet je maar net weten. Maar waarschijnlijker is het dat jullie wolhandkrabjes gezien hebben, die hebben een bultje tussen de ogen. Waarom weet ik niet, maar die hebben dat..
Top dat jullie ons weer mee op reis nemen. Volgende keer die auto gewoon onder de waterval parkeren, is die zo weer schoon! Veel plezier verder en de groeten van hier.

Irma

Zo das mooi zoveel beren zien, ook spannend lijkt mij.
Op naar Vancouver Island.
Enjoy!

Angela

Hoi Meiden!
Wat lekker wakker worden de afgelopen weken met weer een verhaal in mijn mail box van jullie. Wat een verhalen. En elke keer denk ik... komen wij daar ook??? Voor ons is het aftellen naar vertrek en voor jullie aftellen om het vliegtuig weer te pakken richting huis. Geniet van jullie laatje weekje Canada!! Wij gaan ons storten op een gezellige familie dag op korfbal! Veel liefs van ons

Jolanda

Leuk te lezen weer! Hoeveel donuts hebben jullie al op? Horen nog wel welke de lekkerste zijn :-) Veel plezier nog, geniet nog even van het natuurschoon voordat je terug moet naar het saaie Ede.

Ina

Hoi vakantiemeiden,
Wat een mooie NATUURLIJKE waterval verhalen. Prachtige omgeving. Goed op elkaar ingespeeld al jaren. LEUK HOOR ! Wij gaan een paar dagen naar Koudekerke met wisselend weer.
Veel plezier samen